Több, mint 1.300 000 feliratkozóval Jamie Oliver Food Tube nevű YouTube csatornája az egyik legnépszerűbb gasztrocsatornának számít. De nem volt ez mindig így. A csatorna népszerűsége és a látogatottság éveken keresztül stagnált, annak ellenére, hogy a séf már közszereplő volt. A csatorna drámai változást akart elérni, ezért megvizsgálta az eddig stratégiáját és változtatott azon. Kitűzték céljaikat, annak elérése érdekében pedig a megfelelő tervet dolgozták ki.
A csatorna céljai:
- Kiépíteni egy erős közösséget a gasztronómia szerelmeseinek YouTube-on
- Növelni a teljes nézettséget, a feliratkozók számát és a megtekintési időt
A csatorna kezdetén a videók feltöltése teljesen rendszertelen volt. Volt, amikor egy nap több videó is felkerült egyszerre, de olyan is, hogy 18 hónapig semmi. Ezekben az években a csatornának összesen 50 000 feliratkozója volt, ami nem rossz, de a mostani számokhoz képest elenyésző.
Jamie Oliver Youtube-csatornája stratégiájának 3 alappillére volt:
- Elérni az elkötelezett rajongókkal egy egyfajta áttörést:
A csapat úgy döntött, hogy kissé interaktívabbá varázsolják a csatornát és jobban bevonják rajongókat a showkba. Ennek érdekében feltöltöttek egy teljesen interaktív videót, amiben akár meg is pofozhatjuk a sztárséfet. Mondani sem kell, a videónak hatalmas sikere volt…
Ezen kívül készültek még olyan videók, amiben a sztárszakács másik youtube-videóssal lép fel, amiben parodizál másokat, de még olyan is, amiben „emberrablás áldozatává” válik.
- Rendszeres értékes tartalommal szolgálni
Bővítették a csapatot más tehetséges séfekkel is, akiknek mind megvolt a saját csatornájuk, viszont mindegyik a Food Tube csatornába volt beágyazva. Ezzel nőtt a videók feltöltésének gyakorisága is.
- Kiépítettek egy személyes kapcsolatot Jamie Oliver rajongóival
Annak ellenére, hogy a Food Tube csapata nőtt, mégis Jamie Olverre voltak elsősorban kíváncsiak a rajongók. Ezért megalkották a „Mit eszik ma Jamie Oliver?” rovatot. A lényege, hogy a sztárséf felvette saját hétköznapjait, amit továbbküldött csapatának, akik minimális szerkesztés után azonnal feltöltötték a csatornára. A videóknak minimális volt a költségük, viszont annál sikeresebbek voltak.
A változtatások eredményei Jamie Oliver Youtube csatornáján:
- 1,8 millió havi megtekintés
- 300 000 feliratkozó
- 8 millió perc megtekintési idő átlagosan havonta
Ha neki sikerült, Neked is sikerülhet! Sose feledd, a nagyok is kicsiben kezdték, csak éltek a kínálkozó lehetőségekkel. 😉
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: