Közösségi média mindenkinek

1.300.000 Youtube-feliratkozója van Jamie Olivernek!

favorite-youtube-channels-jamie-oliver-unusualcupcake-wordpress-comTöbb, mint 1.300 000 feliratkozóval Jamie Oliver Food Tube nevű YouTube csatornája az egyik legnépszerűbb gasztrocsatornának számít. De nem volt ez mindig így. A csatorna népszerűsége és a látogatottság éveken keresztül stagnált, annak ellenére, hogy a séf már közszereplő volt. A csatorna drámai változást akart elérni, ezért megvizsgálta az eddig stratégiáját és változtatott azon. Kitűzték céljaikat, annak elérése érdekében pedig a megfelelő tervet dolgozták ki.

A csatorna céljai:

  • Kiépíteni egy erős közösséget a gasztronómia szerelmeseinek YouTube-on
  • Növelni a teljes nézettséget, a feliratkozók számát és a megtekintési időt

A csatorna kezdetén a videók feltöltése teljesen rendszertelen volt. Volt, amikor egy nap több videó is felkerült egyszerre, de olyan is, hogy 18 hónapig semmi. Ezekben az években a csatornának összesen 50 000 feliratkozója volt, ami nem rossz, de a mostani számokhoz képest elenyésző.

Jamie Oliver Youtube-csatornája stratégiájának 3 alappillére volt:

  • Elérni az elkötelezett rajongókkal egy egyfajta áttörést:

A csapat úgy döntött, hogy kissé interaktívabbá varázsolják a csatornát és jobban bevonják rajongókat a showkba. Ennek érdekében feltöltöttek egy teljesen interaktív videót, amiben akár meg is pofozhatjuk a sztárséfet. Mondani sem kell, a videónak hatalmas sikere volt…

Ezen kívül készültek még olyan videók, amiben a sztárszakács másik youtube-videóssal lép fel, amiben parodizál másokat, de még olyan is, amiben „emberrablás áldozatává” válik.

  • Rendszeres értékes tartalommal szolgálni

Bővítették a csapatot más tehetséges séfekkel is, akiknek mind megvolt a saját csatornájuk, viszont mindegyik a Food Tube csatornába volt beágyazva. Ezzel nőtt a videók feltöltésének gyakorisága is.

  • Kiépítettek egy személyes kapcsolatot Jamie Oliver rajongóival

Annak ellenére, hogy a Food Tube csapata nőtt, mégis Jamie Olverre voltak elsősorban kíváncsiak a rajongók. Ezért megalkották a „Mit eszik ma Jamie Oliver?” rovatot. A lényege, hogy a sztárséf felvette saját hétköznapjait, amit továbbküldött csapatának, akik minimális szerkesztés után azonnal feltöltötték a csatornára. A videóknak minimális volt a költségük, viszont annál sikeresebbek voltak.

A változtatások eredményei Jamie Oliver Youtube csatornáján:

  • 1,8 millió havi megtekintés
  • 300 000 feliratkozó
  • 8 millió perc megtekintési idő átlagosan havonta

Ha neki sikerült, Neked is sikerülhet! Sose feledd, a nagyok is kicsiben kezdték, csak éltek a kínálkozó lehetőségekkel. 😉

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!