A nyári
Megnézhetjük például azt, hogy a “fesztivál” kulcsszó és néhány konkrét fesztivál nevének keresettsége az idő függvényében hogyan változott. Általánosságban elmondható, hogy mindegyik esetben nagyon szépen megfigyelhető a szezonális hatás, tehát a nyári időszakban kiugróan magas a keresés a többi hónapokhoz képest. A fesztivál szó keresettsége stabilnak mutatkozik két kirívó évet (2005. és 2011.) leszámítva.Amíg a VOLT Fesztivál Google-ban történő keresettsége folyamatosan és stabilan növekedni látszik, addig az EFOTT és a Balatonsound csökkenő tendenciát mutat. A Balatonsound 2008-ban, míg az EFOTT 2005-ben és 2006-ban tetőzött keresettség tekintetében.
A keresők megyéinek időbeli változásait 2004-től napjainkig videóban is megszemlélhetjük, így például a Sziget keresőszóra rákeresők regionális változásait is.
Fontos azonban azt a méréshez elmondani, hogy a szavak számos jelentéssel bírnak, így például a Sziget szó esetében többek között a Margit-sziget, Magyar Sziget, Sziget Színház és társaik, a VOLT esetében a volt, mint múlt idejű létige is jelentősen befolyásolja a keresettséget. Azonban, ahogyan a kapcsolódó kifejezések listájából kiderült, ezek a más jelentések jelenléte a tényleges fesztiválok jelentős előfordulási gyakoriságával szemben elenyésző. Másik tény, hogy a Google-ban történő rákeresések száma nem (feltétlenül) azonos az adott fesztivál tényleges keresettségével, azonban izgalmas elemezni az itt történő változásokat!
Te milyen fesztiválokra szoktál rákeresni?