Közösségi média mindenkinek

Közösségi média stratégia megalkotása

armano_1.jpgDavid Armano (2010.) 5 lépésben foglalja össze a social media stratégia kialakítását és működtetését. Ábrázolásában a folyamatos figyelemnek és tanulásnak kulcsszerepe van, amely a social media platformok kezelésének alfáját és omegáját adják.

Hallgatás, figyelem során a fogyasztói párbeszédeket, az érdeklődés középpontjában álló témaköröket, gyakran ismételt kérdéseket, észrevételeket és véleményeket gyűjtik össze.

– 2. lépésben a célokat, feladatokat, határidőket, motivátorokat és szükségleteket kell definiálni.

– Ezt követi a terjesztés, amikor egy, vagy több üzentet egy, vagy több felhasználóhoz továbbítunk a megfelelő csatornákat és üzeneteket alkalmazva.

Mérés során különböző mérőszámokat alkalmazva elemzésre kerül a megvalósított folyamat hatékonysága és eredményessége

– A fejlesztési fázisban visszacsatolunk a definiálási, a terjesztési és a mérési szakasz pontosságára, javítjuk ezek eredményességét.

Baddestfrog (n.é.) prezentációja szerint a közösségi média programok megalkotása az alábbi lépésekből áll:

1.       A közösségi média értékének megértése

1.1    Piackutatás: a fogyasztói vélemények követése és elemzése blogokban és virtuális közösségekben

1.2    Párbeszéd: blogok, fórumok és közösségi hálózatok használata a fogyasztókkal folytatott aktív párbeszédre

1.3    Evangelizáció/brand ambassadors: lelkes fogyasztók azonosítása és támogatása a brand népszerűsítésére

1.4    Fogyasztói csoportok alakítása: fórumok teremtése, ahol a fogyasztók megoszthatják egymással tanácsaikat, fenntartásaikat stb.

1.5    Termékfejlesztés: a fogyasztók „fejlesztői csapatba” szervezése a közösségi média eszközeivel

1.6    Válságkezelés: kritikus helyzetekre való reakció és a válságközeli helyzetek eszkalálódásának megelőzése

2.       Stratégiai párbeszéd a partnerekkel

2.1    Közönségprofil és a közösségi platformok azonosítása

2.2    A már meglévő közösségi médiatevékenységek monitorozása (folyamatok, technológia)  pl. Socialmediamonitoring.ca szerint 5W definiálható:

–          miért? (why?): a fogyasztók valós idejű gondolatainak, elvárásainak és igényeinek megértése, márkaépítéshez ötletek, információk gyűjtése, kommunikációs stratégia tervezéséhez, marketing kampányok hatékonyságát lemérhetjük, brand-megerősítés, üzleti információk szerzése stb.

–          ki? (who?): márkáról beszélő emberek (fogyasztók, véleményformálók, általában a fogyasztói közeg), iparágba tartozó versenytársak, beszállítók, kulcsemberek, valamint a munkatársak véleményének megismerése – mit? (what?):

–          hova (where?): blog search engines, wikis, message boards, forums, video/photo sharing sites,

microblogs, social networks

–          mikor (when?): folyamatosan, de különös tekintettel kampányidőszakra, válsághelyzetre, termékbevezetésre, -frissítés előtt, minden jelentősebb beruházás előtt

3.       Saját social media platform(ok) kialakítása

4.       Social media elemek integrációja a marketing mixbe

5.       Mérés 

Te elkészítetted ár saját közösségi média stratégiádat?

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!