David Armano (2010.) 5 lépésben foglalja össze a social media stratégia kialakítását és működtetését. Ábrázolásában a folyamatos figyelemnek és tanulásnak kulcsszerepe van, amely a social media platformok kezelésének alfáját és omegáját adják.
– Hallgatás, figyelem során a fogyasztói párbeszédeket, az érdeklődés középpontjában álló témaköröket, gyakran ismételt kérdéseket, észrevételeket és véleményeket gyűjtik össze.
– 2. lépésben a célokat, feladatokat, határidőket, motivátorokat és szükségleteket kell definiálni.
– Ezt követi a terjesztés, amikor egy, vagy több üzentet egy, vagy több felhasználóhoz továbbítunk a megfelelő csatornákat és üzeneteket alkalmazva.
– Mérés során különböző mérőszámokat alkalmazva elemzésre kerül a megvalósított folyamat hatékonysága és eredményessége
– A fejlesztési fázisban visszacsatolunk a definiálási, a terjesztési és a mérési szakasz pontosságára, javítjuk ezek eredményességét.
Baddestfrog (n.é.) prezentációja szerint a közösségi média programok megalkotása az alábbi lépésekből áll:
1. A közösségi média értékének megértése
1.1 Piackutatás: a fogyasztói vélemények követése és elemzése blogokban és virtuális közösségekben
1.2 Párbeszéd: blogok, fórumok és közösségi hálózatok használata a fogyasztókkal folytatott aktív párbeszédre
1.3 Evangelizáció/brand ambassadors: lelkes fogyasztók azonosítása és támogatása a brand népszerűsítésére
1.4 Fogyasztói csoportok alakítása: fórumok teremtése, ahol a fogyasztók megoszthatják egymással tanácsaikat, fenntartásaikat stb.
1.5 Termékfejlesztés: a fogyasztók „fejlesztői csapatba” szervezése a közösségi média eszközeivel
1.6 Válságkezelés: kritikus helyzetekre való reakció és a válságközeli helyzetek eszkalálódásának megelőzése
2. Stratégiai párbeszéd a partnerekkel
2.1 Közönségprofil és a közösségi platformok azonosítása
2.2 A már meglévő közösségi médiatevékenységek monitorozása (folyamatok, technológia) pl. Socialmediamonitoring.ca szerint 5W definiálható:
– miért? (why?): a fogyasztók valós idejű gondolatainak, elvárásainak és igényeinek megértése, márkaépítéshez ötletek, információk gyűjtése, kommunikációs stratégia tervezéséhez, marketing kampányok hatékonyságát lemérhetjük, brand-megerősítés, üzleti információk szerzése stb.
– ki? (who?): márkáról beszélő emberek (fogyasztók, véleményformálók, általában a fogyasztói közeg), iparágba tartozó versenytársak, beszállítók, kulcsemberek, valamint a munkatársak véleményének megismerése – mit? (what?):
– hova (where?): blog search engines, wikis, message boards, forums, video/photo sharing sites,
microblogs, social networks
– mikor (when?): folyamatosan, de különös tekintettel kampányidőszakra, válsághelyzetre, termékbevezetésre, -frissítés előtt, minden jelentősebb beruházás előtt
3. Saját social media platform(ok) kialakítása
4. Social media elemek integrációja a marketing mixbe
5. Mérés
Te elkészítetted ár saját közösségi média stratégiádat?
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: