A címkézés, taggelés, vagy teggelés (angulul:tagging) tulajdonképpen kulcsszavak hozzáadását jelenti adott tartalomhoz, eredetét és működési elvét egy korábbi blogbejegyzésben megtalálod.
Az így felcímkézett tartalom kategorizálhatóvá és ezáltal könnyebben kereshetővé válik az interneten. A címkézés előnye, hogy egy tartalomhoz nem csupán egy, hanem számos kulcsszó adható meg, lefedve a különböző bekezdések akár egymástól eltérő tartalmát. Eltérően a könyvtári egyetemes tizedes osztályozás katalógusrendszerétől, ahol egy könyv nem tartozhat egyszerre a menedzsment és a pszichológia tárgykörébe, a taggelés során több kategóriába is besorolható egy tartalom.
Néhány alapelvet azonban érdemes figyelembe venni:
# Blogbejegyzés esetén ha az oldal külön kezeli a címkéket, bátran adhatsz meg több címkét. Facebook, Instagram bejegyzés esetén azonban visszatetsző a túl sok címke.
# Minden bejegyzésednél olyan címkéket használj, amelyek az adott bejegyzésed, fotód témakörét a legmegfelelőbben írja le!
# A kevesebb több, minden esetben. Az Instagram-ra feltöltött fotók többsége például túlteng a címkékkel, abban reménykedve, hogy minél több lájkot, vagy rajongót „fognak” ezáltal, pedig a kevesebb és a tudatosan megválasztott ezerszer célravezetőbb. Ugyanez szöveges bejegyzések esetében hatványozottan igaz! Egy-két címke bőven elegendő egy-egy poszthoz. Ha tudod, inkább ügyesen fogalmazd bele a szövegbe.
# Magyar kifejezéseknél érdemes ékezet nélkül és több szóból álló szókapcsolat esetén egybeírtam megadni a címkét.
# Nagyobb eseményhez, rendezvényhez, termékhez, szolgáltatáshoz létrehozhatod a saját címkédet is, amit hirdetve rajongóidat ösztönözheted a címke használatára
Ha a címkézés, Instagrammozás, Facebook-ozás és egyéb közösségi média felületek nagymestere szeretnél lenni, jelentkezz Facebook és Közösségi média guru képzéseinkre!
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: