Megnéztük a Facebook oldal elrendezését és a végső méréseket, most vegyük sorra a hírfolyam-tevékenységeket, hogy minél több eszközt és módszert ki tudjunk használni rajongói oldalunkon!
Kiemelt posztok. Alapesetben minden egyes bejegyzésünk egy oszlop szélességben jelenik meg. Ha ki szeretnénk valamit emelni, vagy látványosabbá szeretnénk tenni oldalunkat érdemes két oszlop szélességben megjeleníteni valamit. Mit válasszunk a posztjaink közül? Elsősorban képet, vagy Facebook-ra feltöltött videót. Szöveges bejegyzéseket csak ritkán emeljünk ki, beszúrt linkeket – ideértve bizony a Youtube-videó linkeket is – csak ritkán emeljünk ki, mert amíg a megjelenés két oszlopossá válik, addig a linktartalom sajnos egy oszlopos marad. (Igaz, Youtube-videó linkeknél változó, általában attól függően, hogy mennyire van barátságban a Facebook és a Youtube egymással… 🙂
Pinnelt posztok. Pinnelésnek hívjuk egy adott bejegyzés első bejegyzési helyre történő rögzítését. Itt aktuális jelentős eseményeket, akciókat, kedvezményeket vagy fontosabb bejegyzést helyezhetünk el. A pinnelés új rajongók esetén hasznos, hiszen ilyenkor nem kell keresnie az aktuális kedvezményt, tartalmat, mivel bármennyi új bejegyzés is születik, mindig az oldal tetején marad a kiemelt poszt.
Kétirányú kommunikáció. Oldalműködést tekintve a közösségi média alapszabálya – az elnevezéssel azonosan – a közösségi lét és tér biztosítása. A közösségi tér alapvetően a kétirányú kommunikáció megteremtésével és lehetőségének biztosításával érhető el, ne korlátozzuk le csak az oldal által létrehozott tartalmakra a kommunikációt. Természetesen az üzeneteken keresztül is kommunikálhat egy rajongó, ám a Facebook-on a közösségi élményt a nyilvános posztolás jelenti, mely megosztásokat a bejegyzést megosztó rajongó ismerősi közege is lát. Az ezen a felületen keresztüli esetlegesen beszűrődő negatív kommentektől, megjegyzésekről és reklámoktól nem szabad tartani, egyrészt ezek spam- és vulgaritásszűréssel megakadályozhatók, másrészt oldalunk többi rajongója csupán visszakeresés esetén látja ezeket a bejegyzéseket. A bejegyzést megosztó rajongó számára azonban maradandó élményt okoz, hogy mintegy a közösség tagjaként hozzájárul egy fotóval, élménnyel a közösséghez, mely egyben növeli az oldal (el)ismertségét is ingyenes, virális hatás segítségével.
Mérföldkövek. Ha működésünk során egy-egy jelentősebb eseményhez érünk, fontos, hogy az ún. mérföldkövek az oldalon feltöltésre kerüljenek, ezzel biztosítva a nosztalgiázást, a régi értékek megjelenítését és a későbbi archíválás egyszerűsítését a rajongói oldalon.
Linkelések. Ma már minden platformon, legyen szó desktop, tábla vagy mobil felületről vagy becsatornázott alkalmazásokról, mint például a Twitter, a linkelések tökéletesen látszódnak a link megadása nélkül is. Posztoláskor érdemes tehát kitörölni a beolvasott Youtube- vagy egyéb linkeket. Ennek kitörlése ugyanis szebbé és látványosabbá teszi a felületet. És ha már a linkelésekről beszélünk, a hashtag-ekkel hogy állsz?
Ha a Facebook-ról többet szeretnél tudni, jelentkezz Facebook guru képzésünkre!
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: