Kiemelt posztok. Alapesetben minden egyes bejegyzésünk egy oszlop szélességben jelenik meg. Ha ki szeretnénk valamit emelni, vagy látványosabbá szeretnénk tenni oldalunkat érdemes két oszlop szélességben megjeleníteni valamit. Mit válasszunk a posztjaink közül? Elsősorban képet, vagy Facebook-ra feltöltött videót. Szöveges bejegyzéseket csak ritkán emeljünk ki, beszúrt linkeket – ideértve bizony a Youtube-videó linkeket is – csak ritkán emeljünk ki, mert amíg a megjelenés két oszlopossá válik, addig a linktartalom sajnos egy oszlopos marad. (Igaz, Youtube-videó linkeknél változó, általában attól függően, hogy mennyire van barátságban a Facebook és a Youtube egymással… 🙂
Pinnelt posztok. Pinnelésnek hívjuk egy adott bejegyzés első bejegyzési helyre történő rögzítését. Itt aktuális jelentős eseményeket, akciókat, kedvezményeket vagy fontosabb bejegyzést helyezhetünk el. A pinnelés új rajongók esetén hasznos, hiszen ilyenkor nem kell keresnie az aktuális kedvezményt, tartalmat, mivel bármennyi új bejegyzés is születik, mindig az oldal tetején marad a kiemelt poszt.
Kétirányú kommunikáció. Oldalműködést tekintve a közösségi média alapszabálya – az elnevezéssel azonosan – a közösségi lét és tér biztosítása. A közösségi tér alapvetően a kétirányú kommunikáció megteremtésével és lehetőségének biztosításával érhető el, ne korlátozzuk le csak az oldal által létrehozott tartalmakra a kommunikációt. Természetesen az üzeneteken keresztül is kommunikálhat egy rajongó, ám a Facebook-on a közösségi élményt a nyilvános posztolás jelenti, mely megosztásokat a bejegyzést megosztó rajongó ismerősi közege is lát. Az ezen a felületen keresztüli esetlegesen beszűrődő negatív kommentektől, megjegyzésekről és reklámoktól nem szabad tartani, egyrészt ezek spam- és vulgaritásszűréssel megakadályozhatók, másrészt oldalunk többi rajongója csupán visszakeresés esetén látja ezeket a bejegyzéseket. A bejegyzést megosztó rajongó számára azonban maradandó élményt okoz, hogy mintegy a közösség tagjaként hozzájárul egy fotóval, élménnyel a közösséghez, mely egyben növeli az oldal (el)ismertségét is ingyenes, virális hatás segítségével.
Mérföldkövek. Ha működésünk során egy-egy jelentősebb eseményhez érünk, fontos, hogy az ún. mérföldkövek az oldalon feltöltésre kerüljenek, ezzel biztosítva a nosztalgiázást, a régi értékek megjelenítését és a későbbi archíválás egyszerűsítését a rajongói oldalon.
Linkelések. Ma már minden platformon, legyen szó desktop, tábla vagy mobil felületről vagy becsatornázott alkalmazásokról, mint például a Twitter, a linkelések tökéletesen látszódnak a link megadása nélkül is. Posztoláskor érdemes tehát kitörölni a beolvasott Youtube- vagy egyéb linkeket. Ennek kitörlése ugyanis szebbé és látványosabbá teszi a felületet. És ha már a linkelésekről beszélünk, a hashtag-ekkel hogy állsz?
Ha a Facebook-ról többet szeretnél tudni, jelentkezz Facebook guru képzésünkre!