Karácsony a közösségi médiában
Már csak néhány hét és karácsony. Ebben az időszakban kiemelten fontos, hogy foglalkozz ügyfeleiddel a közösségi média felületeken, hiszen nem csupán a vásárlási láz, hanem a szeretet iránti igény is fokozódik. Ráadásul a két ünnep között sem lehet szünet a platformokon… Hogyan csináljuk, hogy hatékonyak legyünk és egy kicsit mi is tudjunk pihenni?
- Időzítés. A Facebook-on remekül időzítheted posztjaidat, bejegyzéseidet. Igaz, most egy kicsit előre kell dolgoznod, de hidd el, megéri. Amikor a fogyasztó legkevésbé számít egy-egy bejegyzésre, akkor tudsz leginkább aratni. Pláne, hogy az interakció egyre fontosabb a felületen. Állíts be tehát karácsonyi és szilveszteri készülődés idejére valamint a két ünnep közötti időszakra vidám, szeretetposztokat. Mindehhez készíts tervet, mit mikor és hogyan szeretnél kommunikálni!
- Szeretet. Karácsonyra készülődve minden a szeretetről (no meg a vásárlásról) szól. Ne ess a konkurencia hibájába, akik minden áron eladni szeretnének, Te adj tartalmat, értéket, kedves gondolatokat! Ez utóbbiból azért ne minden nap és ne lépten-nyomon Coelho-t idézd, inkább legyen személyesebb egy-egy poszt, mutasd be akár munkatársaidat, munkahelyedet, márkáidat vidám karácsonyi köntösben, Mikulás sapkával vagy éppen egy frappáns videóval…
- Nézd meg fényképeidet, borítóképedet, profilképedet! Bele tudsz csempészni egy ici-pici karácsonyi hangulatot? Akkor tedd meg! De legalább a nyári/őszi fotókat cseréld le! 😉
- Foglalkozz a vevőiddel! A felgyorsult ünnepi hangulatban kiemelten fontos, hogy ügyfélszolgálatod kedves, megértő legyen és gyorsan adjon válaszokat a kérdésekre. Ha így teszel, az ügyfél szájreklámmal tuti meghálálja és megtérül a plusz energiabefektetés!
- Célozz! Ha hirdetéssel szeretnél információt eljuttatni ügyfeleidhez, fontos, hogy minden korábbinál pontosabban és élesebben célozz. A karácsonyi dömpingben nélkülözhetetlen, hogy jó grafikával rendelkezzen üzeneted, s hogy a pénztárcádba is egy kicsivel jobban belenyúlj (hiszen a hirdetések száma fix, áruk pedig közösségi média felületek többségén licitárasak). Ha megfelelően célzod a hirdetésedet, azok hatékonyságán javíthatsz, a félrekattintások számán pedig radikálisan csökkenthetsz.
- Próbálj ki valami újat! Karácsonykor ajándékozd meg rajongóidat, ügyfeleidet (és magadat is 😉 egy kis újdonsággal. Legyen az akár egy új alkalmazás, egy képgaléria, egy új közösségi média felület vagy advent négy vasárnapján egy-egy játék. Ha ebben tudunk segíteni, bátran keress ITT vagy nézd meg alkalmazásainkat ITT!
- Figyelj az időjárásra! Ahogyan a jó mémek csak megfelelően időzítetten ütnek, úgy az időjárás posztok (első hó, jégveszély, adventi gyertyagyújtás) is a kellő időpontban hatékonyak. Légy az elsők között, időzítsd célcsoportodhoz posztodat és érd el őket a nekik legjobb időpontban!
Ha hasznosnak találtad a tippeket, nyomj bátran egy lájkot!