A Facebook hirdetéskezelőjében vagy éppen Bivaly Szerkesztőjében lehetőségünk van hirdetéseinket érdeklődési körökre célozni, legyen szó zenei, kertészkedési, étkezési vagy bármilyen érdeklődésről szó. Ám, mi van akkor, ha mi például egy olyan szervezetre/cégre szeretnénk hirdetést célozni, amelyet hiába írunk be az érdeklődési körök közé, nem ajánl fel a rendszer? Erre is van megoldás, s ennek neve: GraphSearch.
Bár a Facebook új keresője most már elég réginek mondható – mi is többször írtunk már az adatvédelem határán mozgó keresőről (itt, itt, itt és itt is) – ám ha magyar nyelven használjuk a Facebook-ot, esélyünk sincs ezt a keresőmotort használni. Az angol nyelvre történő átállítást követően – ha korábban igényeltük a GraphSearch keresőmotort – azonban automatikusan megjelenik.
Honnan tudjuk, hogy a régi vagy új kereső működik oldalunkon? A hagyományos Facebook keresőmotor mellett a felső böngésző sávban a Facebook felirat van kiírva, míg az új motor mellett csupán egy “F” logóval szerepel és a felső sáv ikonjai is a korábbi bal oldalról jobb oldalra vándorolnak.
Ha ez megvan, érdemes először ránéznünk arra, hogy például hány rajongója van az adott oldalnak, amelyre célozni szeretnénk. Ezt a keresőbe írt: People who like …. kifejezéssel tehetjük meg. Itt aztán szűrhetjük a népet nem, életkor, egyéb érdeklődés és még megannyi jellemző szerint – a GraphSearch ugyanis az adatelemzők Mekkája.
Ha valóban erre a célcsoportra szeretnénk célozni hirdetésünket a továbbiakban és még mindig nem dobja ki a hirdetéskezelő, Bivaly Szerkesztő az érdeklődési körök között, akkor nem erre az oldalra fogunk célozni, hanem azokra az oldalakra, amely nagyjából azonos rajongóbázist eredményeznek. Tehát ha például a Republic együttes rajongóira szeretnénk célozni hirdetésünket, mert egy ilyen koncert lesz a városunkban és pont ez az oldal nem célozható alapbeállításként, akkor be kell írnunk a GraphSearch motorba, hogy Pages liked by people who like REPUBLIC és láss csodát, máris megkapjuk azon oldalak listáját, amelyen hasonszőrű rajongók tartózkodnak! A felsorolásban ne tévesszen meg bennünket, hogy például a Túró Rudi, a Samsung Magyarország és az Extreme Silver nagy valószínűséggel benne lesz – ezek az oldalak a legnagyobb rajongóbázissal rendelkeznek ma Magyarországon, így az esetek 99%-ában megjelennek bármilyen listán, s ebben a listában olyan oldalak is előfordulnak, ahol csupán 10 közös rajongó szerepel, így bánjunk óvatosan és körültekintően az eredménnyel!
Annál is inkább, mert ha “csupán” ezekre az újonnan feldobott párhuzamos oldalakra célzunk – elfelejtve hely-, életkor paraméterek megadását, akkor félremehet a hirdetés. Szóval érdemes továbbra is több paraméterrel optimalizálni hirdetéseinket s a továbbiakban a hasonló érdeklődésű csoportokban, oldalakban, eseményekben is gondolkodni!
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: