Nem csupán a televízióban láthatunk reklámokat, hosszabb, nem ritkán szókimondóbb és vagányabb verzióban rendszeresen a Youtube-on keresztül köszönnek vissza ismert márkák reklámjaikkal, ráadásul több, mint száz milliós(!) nézettséggel. De mi lehet sikerük titka? Nézzük is meg a legnézettebb reklámokat együtt:
5+1. Volkswagen – The Force
Nézettség: kb. 60 millió
Ez hivatalosan is a legsikeresebb Super Bowl hirdetés eddig. A videó egy hajszálon múlott, hogy lecsúszott a top 5-ös listáról, de mivel a személyes kedvencem, úgy éreztem, hogy nem hagyhatom ki. (Ha tehetném, meg is nézem annyiszor, hogy behozza a többieket.) A Volkswagen jól tudta mit csinál, hiszen több sikertényező elemet is belerakott reklámjába, mint például egy kisgyerek és egy klasszikust, a Star Wars-t.
5. Dove – Real Beauty Sketches
Nézettség: kb. 62 millió
Ez a videó elsősorban az érzelmekre próbál hatni. A jelmondata is: „Szebb vagy, mint gondolnád.” Minden nőnek saját magát kellett jellemeznie, amik alapján egy művész képet készített róluk, majd egy másik személyt kellett jellemeznie, akivel kint ismerkedett meg pár perce. A különbség figyelemreméltó.
4. Volvo Trucks – The Epic Split feat. Van Damme
Nézettség: kb. 70 millió
A Volvo legsikeresebb vírusvideójához nem mást, mint Jean-Claude Van Damme-ot kérte fel. Az 53 évesen is remek formában lévő színész feladata két párhuzamosan tolató (!) Volvo kamion tükrein megcsinálni élete legkomolyabb spárgáját, miközben azok szép lassan eltávolodnak egymástól. (Ennek valószínűleg sokan láthatták Chuck Norris-os változatát, ami magyarok kezei között született. Érdemes megnézni a videót, aki még nem látta. 😉 )
3. Evian – Baby & Me és Roller Babies
Nézettség: kb. 73 millió
Amikor 2009-ben az Evian megjelent ” Live Young ” kampánnyal, szinte vírusszerűen terjedtek el. Nemrégiben pedig a babák visszatértek “Baby & Me “-vel, ami bizonyítja, hogy a siker nem volt véletlen. Hívhatjuk őket aranyosnak, vagy éppen hátborzongatónak, de kétség kívül az Evian megtalálta a siker receptjét. Ezek pedig nem mások, mint a táncoló csecsemők. Hiába, nem véletlenül mondják azt, hogy gyerekkel és kutyával mindent el lehet adni.
2. Roviomobile – Angry Birds:
Nézettség: kb. 100 millió
Bizony a mérges madarak és zöld malac ellenségeik igencsak magas nézettséget hoztak a Rovio számára. Sokáig övék volt a legnézettebb videó. Biztosan sokatoknak meg is van a telefonján ez a kis szórakoztató játék.
1.Turkish Airlines: Kobe vs. Messi: Legends on Board és The Selfie Shootout
Nézettség: kb. 107 millió és kb. 137 millió
Elérkeztünk hát a mindenkit maga alá gyűrő győzteshez, aki nem más, mint a Turkish Airlines. Igen, meglepő, hogy a nagy nevek, mint a Coca-cola, Pepsi, Nike helyett az élre törő egy török légitársaság reklámja lett, de hiába, a kreativitás (és talán a focisták is) utat törnek a győzelem felé.
Nektek melyik a kedvenc reklámotok? Szerintetek melyik a legkreatívabb?
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: