Az élet küzdelem! Adunk egy kis ízelítőt, hogy mik ellen harcolunk, mi marketingesek ebben az évben. Kapaszkodjatok az okos telefonokba, mert ez bizony rázós menet lesz!
Cicás posztok:
Mi lehet imádnivaló és fenyegetést jelentő egyszerre? Igen, a cicás posztok bizony minden versenyben felülkerekednek, legyen szó lájkokról, megosztásról, vagy hozzászólásokról. Viszont ne felejtsük azt a tényt, hogy nem az a fontos, hogy minél több emberhez jusson el a termékünk, hanem, hogy a megfelelő embereket célozzuk meg. A saját hirdetésnél próbáljuk meg a célközönségünk figyelmét felkelteni. Inkább szórakoztató, segítő, esetleg szívmelengető posztokkal próbálkozzunk! Végül, ha így sem tudunk túltenni a cicákon, hát használjuk fel és csatlakozzunk! 😉
Aranyhal szindróma:
Nem, nem arról van szó, hogy 2014-ben a cicák után mindenki „cuki” aranyhalakat fog posztolgatni. Inkább az igen csekély memóriája a lényeg. Tanulmányok kimutatták, hogy átlagosan 8 másodpercig tudja fenntartani egy hirdetés a figyelmünket…Tehát fontos, hogy a hirdetésünk lényegre törő legyen, mert hiába írunk mi oldalakat arról, hogy a mi termékünk milyen jó, sajnos a kutya sem fogja elolvasni. A cél érdekében használhatunk rövid videókat, feltűnő, nagyfelbontású képeket, kérdéseket, felszólításokat, provokatív címeket, hashtag-et, a lényeg, hogy vonzza a tekintetet.
Megosztott figyelem:
Internetezés közben jó eséllyel több dolgot is csinálunk egyszerre. Például TV nézés közben az emberek nagy része internetezik is, vagy az okostelefonján, vagy éppen a tablet-jén.
Viszont van egy módszer arra, hogy szinkronizálhassuk a TV- és Facebook hirdetéseket. Nézzük is meg, hogyan: Például, ha TV hirdetésünkben reklámozzuk, hogy már bizony mobilról is érdekes tartalmakhoz lehet jutni a termékünkről. A lényeg, ha több készüléken is elérhetőek vagyunk, akkor hirdessék egymást.
Adatok tömkelege:
A befektetéseink megtérülésének mérése bizony kétélű kard is lehet. Egyrészt, több eszköz áll rendelkezésünkre, mint valaha, ami nyomon követi és méri a marketing beruházásokat, másrészt ezeknek a megtérüléseknek a mérése közismerten nehéz. A kattintások, lájkok, hozzászólások és megosztások szám mind mérhető adat, viszont ezek nem feltétlenül tükrözik a befektetéseink megtérüléseit, hiszen egy lájk valószínűleg még nem jelent vásárlást is. Ne próbáljunk meg mindent mérni! Inkább koncentráljunk csak 1-2 adatra, amik a leginkább hasznosak lehetnek számunkra. Ne féljünk kipróbálni több hirdetési stílust! Ezzel tesztelhetjük, hogy a célközönségünk melyikre a leginkább fogékony. És mindenekelőtt, merjünk változtatni a stratégiánkon, ha látjuk, hogy az nem igazán válik be!
Folytatjuk! 😉
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: