A marketingesek elsődleges célja egyértelműen a márkahűség kiépítése, kapcsolatok ápolása és az értékesítési csatorna folyamatos forgalmának fenntartása, melynek egyik legegyszerűbbnek tűnő módja a Facebookon való kommunikáció. Ám az utóbbi időben egy bejegyzésünk aktív rajongóink 6%-ához juthat csak el a Facebook-on. Így felmerül a kérdés: milyen típusú kommunikációval tudjuk a rajongói aktivitást növelni?
Először is fontos tisztában lenni azzal is, hogy melyik ér többet: a Like vagy a Megosztás. Ha valaki a „Tetszik” gombra kattint, azzal kifejezi szimpátiáját a dologgal kapcsolatban. A megosztás viszont a legértékesebb interakció. Ezzel ugyanis már a megosztó ismerőseihez is közvetlenebbül eljut mondanivalónk, tehát úgymond hirdet minket. Azért nem lehet kimondani konkrétan, hogy 1 megosztás 3 lájkkal egyenértékű.
Bizonyos típusú posztok sokkal magas szintű pozitív visszacsatolást kapnak. Carter és Marketo vizsgálta, hogy melyek a legnépszerűbb megosztások. Megközelítőleg 31 000 adatot vizsgáltak 67 Facebook oldalon 30 napon keresztül. Az adatok összegzése után elmondható, hogy különböző típusú posztok léteznek:
1.. Néhány hozzászólás inkább megosztható és kevésbé hoz lájkokat. Ezek azok a képek vagy videók, amikkel az olvasó azonosulni tud, és úgy érzi, hogy meg kell mutatnia másoknak is. Ilyen lehet például egy videó a szülővárosáról.
2.. Néhány poszt inkább csak lájkokat hoz, de nem igazán megosztható. Ilyenek például a kissé személyesebb hangvételű megosztások.
3.. Néhány pedig főként hozzászólásokat váltanak ki az emberekből. Például ha kérdést teszünk fel rendezvényünkkel vagy termékünkkel kapcsolatban.
Íme, a legnagyobb interakciót kiváltó posztok kategorizálva:
- Ajánlatok: kedvezmények, akciók. Ezek mindenki számára érthetőek, nem csak egy bizonyos csoportnak szólnak
- Tanácsok: tippek legfőképpen különböző problémák megoldásához, mint például, hogyan szerezzünk munkát, vagy hogyan lehet legyőzni az influenzát
- Értesítés: veszélyre való figyelmeztetés, amely hatással lehet bárkire
- Szórakoztatás: Vicces képek és idézetek, amik azért még nem sértőek senki számára sem
- Inspiráció: motiváló idézetek
- Meghökkentés: Lélegzetelállító képek, tények
Természetesen nem árthat, ha egyéb módszerekkel is motiváljuk rajongóinkat a megosztásokra:
- Ajánld barátaidnak: Hozzunk létre akciókat az “ajánlóknak”. Tehát a lényeg, hogy motiváljuk rajongóinkat, hogy minél több ismerősüknek ajánlják oldalunkat.
- Nyereményjátékok: Hirdessünk játékot, amelyben csupán meg kell osztaniuk nyilvánosan az általunk kiposztolt hírt/eseményt/terméket. Ezzel rengeteg megosztás szerezhetünk, hiszen az emberek imádnak nyerni.
- Szavazás: Mindenkinek van véleménye, ezt általában többen szeretik megosztani is másokkal.
- Flash-játékok: Hozzunk létre egy szórakoztató és látványos játékot, amivel rajongóink elszórakozhatnak. Így több időt fognak eltölteni oldalunkon.
Összességében tényleg kicsit kétségbeejtő, hogy posztjaink már csupán a rajongóink 6%-ához juthatnak el, de azért mindig vannak olyan trükkök, amikkel kicsit megdobhatjuk ezeket a számokat.
Ha szeretnéd Facebook-kommunikációdat fejleszteni, tarts velünk fél- vagy egy napos tréningjeinken! Részletek ITT!
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: