Először is fontos tisztában lenni azzal is, hogy melyik ér többet: a Like vagy a Megosztás. Ha valaki a „Tetszik” gombra kattint, azzal kifejezi szimpátiáját a dologgal kapcsolatban. A megosztás viszont a legértékesebb interakció. Ezzel ugyanis már a megosztó ismerőseihez is közvetlenebbül eljut mondanivalónk, tehát úgymond hirdet minket. Azért nem lehet kimondani konkrétan, hogy 1 megosztás 3 lájkkal egyenértékű.
Bizonyos típusú posztok sokkal magas szintű pozitív visszacsatolást kapnak. Carter és Marketo vizsgálta, hogy melyek a legnépszerűbb megosztások. Megközelítőleg 31 000 adatot vizsgáltak 67 Facebook oldalon 30 napon keresztül. Az adatok összegzése után elmondható, hogy különböző típusú posztok léteznek:
1.. Néhány hozzászólás inkább megosztható és kevésbé hoz lájkokat. Ezek azok a képek vagy videók, amikkel az olvasó azonosulni tud, és úgy érzi, hogy meg kell mutatnia másoknak is. Ilyen lehet például egy videó a szülővárosáról.
2.. Néhány poszt inkább csak lájkokat hoz, de nem igazán megosztható. Ilyenek például a kissé személyesebb hangvételű megosztások.
3.. Néhány pedig főként hozzászólásokat váltanak ki az emberekből. Például ha kérdést teszünk fel rendezvényünkkel vagy termékünkkel kapcsolatban.
Íme, a legnagyobb interakciót kiváltó posztok kategorizálva:
Természetesen nem árthat, ha egyéb módszerekkel is motiváljuk rajongóinkat a megosztásokra:
Összességében tényleg kicsit kétségbeejtő, hogy posztjaink már csupán a rajongóink 6%-ához juthatnak el, de azért mindig vannak olyan trükkök, amikkel kicsit megdobhatjuk ezeket a számokat.
Ha szeretnéd Facebook-kommunikációdat fejleszteni, tarts velünk fél- vagy egy napos tréningjeinken! Részletek ITT!