Ismerősnek tűnnek a hirdetések a Facebook faladon? Mintha már láttad volna őket valahol? Sőt, mintha pont ilyet kerestél volna nemrégen? Nem lehet véletlen!
A marketingesek előtt már megnyílt az a lehetőség, hogy értesítést kapnak arról, hogy ha hozzájuk kapcsolódó kulcsszavakra keresnek rá, majd ezt felhasználva célzott hirdetést küldhetnek az illetőnek Facebookon. A technológia – amely még béta verzióban van, de nem sokáig – a Kenshoo Social nevű cégnek köszönhető.
Nézzünk erre egy példát:
Ha rákeres valaki arra, hogy „piros sportcipő” és rákattint a Nike hirdetésre a keresőben, akkor a cég felismeri a vele kapcsolatos kulcsszót (jelen esetben valószínűleg a cipő szót) és célzott hirdetést küld a kereső Facebook oldalára.
“Ez az első alkalom, hogy van egy átjáró, egy híd „keresés adatok és közösségi adatok” között” – mondta Doug Chavez, a Kenshoo marketinges kutatás vezetője. “A keresés, függetlenül attól, hogy a Googleről, a Bingről, vagy a Yahooról van szó, egy hatalmas adatbázis a fogyasztói szándékról, amely nagyrészt még érintetlen terület a közösségi média számára”.
Facebook és Kenshoo együtt dolgozta ki a technológiát, de a partnerség nem kizárólagos – mondta a Facebook szóvivője. Ez azt jelenti, hogy egyéb gazdasági társaságok (és Kenshoo versenytársak) építhettek hasonló eszközöket (,amelynek előnyeit szintén a Facebook élvezi).
Természetesen nem kell megijedni, nem látják a teljes keresési történetet, csak bizonyos kulcsszavakat ismer fel. Ez viszont hatalmas előrelépés marketing szempontjából. Várjuk a fejleményeket.
Ha további tippeket is szeretnél a hirdetéskezelés, a Facebook vagy a többi közösségi média felület kapcsán, iratkozz fel hírlevelünkre vagy gyere el Facebook kisvállalkozói, Facebook hirdetési workshopunkra vagy tanulj velünk egy féléven keresztül és légy vérprofi az oldalon!
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: