Tehát maga a kezdeményezés teljességében a jótékonyság céljából indult. De vajon tényleg hatásos? Az emberek tényleg adakoznak? Vagy csak szórakozásból a fejükre öntenek vizet, majd szivatásból barátaikat is kihívják?
Bár őrültségnek tűnik első hallásra egy ilyen kampány, de elérte a célját: egyre többen hallanak a betegségről. Sőt, a kampány hatására az “ALS” lett az egyik legnépszerűbb kulcsszó a Google-ön az Egyesült Államokban augusztus első heteiben, hiszen rengeteg híresség hajtotta végre ezt a kihívást a nemes ügy érdekében. Itt van például Charlie Sheen videója, aki valójában csalt a jeges víz kapcsán, de mégis elnézzük neki, hiszen ő inkább az adományt helyezte előtérbe, ami igazából a célja az egész kampánynak.
Na de hazánkban is az adományozásról szól a dolog? Az a helyzet, hogy a feltöltők kevesebb, mint 10%-a van tisztában azzal, hogy miről is van itt szó pontosan. A többiek az egészet csak egy jó bulinak fogják fel és a valódi célja, az adakozás nem történik meg.
Ezzel kapcsolatban el is terjed egy mém:
Tehát ha komolyan be akartok szállni a kampányba, akkor osszátok meg a videók mellé The ALS Association vagy a www.alsa.org oldalakat, ahol adományt is tudtok felajánlani a kutatás fejlesztésére, illetve a betegek megsegítésére. Természetesen, ha úgy gondoljátok, bármilyen más rászoruló szervezetnek is adományozhattok.
Ti mit gondoltok erről az egészről?