1. Lépj ki a keretből!
Mindenki fejében úgy él, hogy Instagram = négyzet alakú képek. Nem kell feltétlenül elfogadni ezt a korlátozást, hiszen nem minden kép mutat jól négyzet alakban. Sőt, a tájképek sokkal szebbek horizontálisan. A legtöbb telefon fényképezője is 2:3-as arányú. Ezekre segítség néhány remek mobilalkalmazás. (IOS, Android, Windows)
2. Az arcok népszerűbbek
Ha arcok szerepelnek a képeken, azok mindig népszerűbbek! Nem számít hol – utcán, videóban, honlapon, vagy éppen a közösségi oldalon. A Georgia Institute of Technology és a Yahoo Labs elemeztek 1,1 millió képet. A következő eredményekre jutottak:
A képek, amiken arcok vannak 38 %-kal több like-ot kapott és 32 %-kal magasabb volt a hozzászólások aránya is.
Tehát a szelfiké a jövő? Úgy tűnik, hogy igen. Érdemes arcokat becsempészni a vállalati stratégiába. Ezt a taktikát alkalmazza a National Geographic hivatalos Instagram fiókja is.
3. A sárga és kék több eladást eredményez!
Ha egy márka vagy kisebb üzlet eladásra használja Instagram fiókját, valószínűleg a sárga és kék színek használata a leghatásosabb erre a célra, derült ki a Winconsin Egyetem tanulmányaiból.
4. A hosszabb szöveg üti a rövidebbeket
A képekhez csatolt hosszabb szövegek nagyobb interakciót váltanak ki a követőkből, legyen szó like-ról, vagy hozzászólásról. Valamint szintén a Wisconsin Egyetem kutatásaiból kiderült, hogy a hosszabb szövegek nagyobb mértékű eladást is generálnak. Tehát a szándéktól függetlenül a hosszabb leírások használata az ildomosabb.
5. Piros, sárga és minden, ami világos
A MIT (Massachusetts Institute of Technology) egyik PhD-hallgatója több mint 2,3 millió képet vizsgált meg Flickren. Az eredmények alapján elmondható, hogy a szín az egyik legbefolyásolóbb tényező. A világosabb képek például kétszer olyan népszerűbbek voltak, mint a sötétek. Elmondható az is, hogy a piros és sárga alapú képek szintén nagyobb népszerűségnek örvend, mint a kékes vagy zöldes fotók.
Te melyik taktikával fogsz legelőször élni?