Vajon a legnagyobb márkák hogyan használják a közösségi felületeket? Ezek a márkák hogyan érnek el akár több száz hozzászólást, megosztást és like-ot? Minden a jó stratégián múlik? Lássuk!
Opel kampány:
A 2014-es futball világbajnokságra készült kampányban az Opel Magyarország Facebook oldalára látogatók a mérkőzésekkel egy időben élvezhették a meccs legemlékezetesebb pillanataira reflektáló, opeles szemszögből készült reakciókat. Természetesen a német csapat volt a közös pont. Az „élő közvetítés” a sporteseményt és a márkát a német csapat – és a német technológia – iránti közös rajongás révén kötötte össze. A kreatív megoldás nagy sikert aratott. Az eseményre reagáló hírfolyam olyan rajongókat is az oldalra vonzott, akik korábban csak passzívan követték a márkát.
Parmalat kampánya:
A Parmalat OAK nevű tejüket reklámozták egy nem mindennapi módszerrel. A Facebook oldalukon meghívták a termék rajongóit egy „Fordított rablás” nevű eseményre a környékükön lévő boltokba. Hogy mi is ez pontosan? Egy csapat maszkos ember özönlött az üzletekbe, majd nem kirabolták azokat, hanem feltöltötték a polcokat OAK tejjel. Később még rajongók otthonaiban is végrehajtották ezt a bizonyos fordított rablást. Az ilyen típusú kampányok jobban működhetnek természetesen a nagyobb költségvetéssel rendelkező márkák esetében, de a fantáziának nem szabhatnak határt.
Lay’s kampánya:
A Lay’s egy kampány keretein belül kérte rajongói segítségét, hogy új chips ízeket fejlesszen ki. A Facebookon futottak a szavazások, ahol a rajongók leadhatták voksukat a következő ízre, melynek során három összetevőt kellett kiválasztaniuk, kitalálniuk egy nevet, valamint rövid leírást adni a termékről. Végül a sajtos, fokhagymás kenyér ízesítés győzött, a nyertes pedig 1 millió dollárral lett gazdagabb.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: