A Pinterestet még 2009. decemberében kezdték programozni, és az oldal viszont csak 2010. márciusában indult el zárt béta verzióban. Az oldalra csak meghívóval lehetett bekerülni, amit igénylés útján lehetett kapni. 2011. augusztus 16-án aTime magazin szerint Pinterest benne volt az 2011-es év 50 legjobb weboldala között.
2011. decemberében Hitwise adatai szerint a heti 11 millió látogatással bejutott a top 10 közösségi oldal közé. 2012 januárjában több forgalmat generált a kereskedőknek, mint a LinkedIn, a YouTube és a Google+ együtt. Szintén 2012 januárjában a TechCrunch 2011 legjobb új start-upjának nevezte.
2012 januárjában elérte a 11,7 milliós egyedi felhasználói számot egy hónap alatt, ami a történelem leggyorsabb növekedése.
További érdekes adat:
- A Pinterestet használók száma körülbelül 70 millióra rúg.
- A felhasználók 80%-a nő (bár ez nem meglepő tény).
- Megközelítőleg 500 cég használja a Pinterestet márkája népszerűsítésére.
- Átlagosan 14 percet töltenek a felhasználók az oldalon egy-egy látogatás alkalmával.
- Az oldalt használók 35%-a csak mobilon pinterestezik.
- A „Delicious” nevű lap a legnépszerűbb a felhasználók körében (6.9 millió követővel)
Ezek alapján elmondható, hogy azoknak az oldalaknak, cégeknek, akiknek a nők az elsődleges célcsoportja, érdemes lehet Pinterest fiókot létrehozni.
Az Avon sem véletlenül hirdeti a Facebookon is, hogy már a Pinteresten is jelen vannak…
Te mit gondolsz? Érdemes jelen lenned a felületen?
Teljesen egyetértek a Pinterest használatával. Nagyon fontos, akár nem csak nőkre célozva.
Infografikákat a Pinteresten és a Slideshare-en lehet nagyon jól megosztani.