Ennek hatására az oldalaknak egyre többet kell hirdetésre költeniük, hogy lássák egyáltalán a bejegyzéseiket. A reklámoknak viszont természetesen a felhasználók sem örülnek. Na de nem a fizetett hirdetés az egyetlen trükk, amivel kijátszhatjuk a Facebook algoritmust!
1. Legyen trendi!
Az utolsó (szeptemberi) változtatások alapján az algoritmus nagyobb eséllyel engedi azt a bejegyzésünket láttatni, ami valami naprakész és fontos témával foglalkozik. Facebook algoritmus felismeri a jó tartalmakat. Minél több a tartalom megosztása és like-ja; annál jobban fellendíti a Facebook hírcsatorna a követőinek aktivitását.
2. Legyen személyes!
Köztudott, hogy az egyedi felhasználók bejegyzései nagyobb megjelenésszámot érnek el az algoritmus szerint. Így érdemes lehet megkérni a barátokat, kollégákat, hogy osszák meg, szóljanak hozzá a vállalat bejegyzéseihez. Ezzel is fellendítve az elérést.
3. Minél több, annál jobb!
Érdemes e-mail listát importálni a Facebookra. A listán szereplő e-mail címekre küldd a program egy meghívót, hogy az adott személy like-olja a cég Facebook oldalát. Minél több a rajongó, természetesen annál magasabb az elérés is.
4. Olvasni a jelentéseket!
Hasznos gyakran nézegetni a Facebook hátsó statisztikáit, hiszen abból leszűrhető, hogy milyen típusú bejegyzés ért el nagyobb aktivitást, vagy azt sem rossz tudni, hogy melyik időpontban vannak fent a legtöbben rajongóink közül.
5. Megváltoztatni a háttérképet!
A profilkép általában a márka vagy termék arculatát tükrözi, így azt nem javasolt olyan gyakran változtatni. Ezzel szemben a borítóképet bátran váltogassuk akár havonta az időjárásnak, új terméknek, vagy egyéb kampánynak megfelelően.
Ha további trükköket szeretnél elsajátítani a Facebook kapcsán tarts velünk 4+5 alkalomból álló, 10 fős workshop-sorozatunkon vagy rövid Facebook tréningjeinken Budapesten és/vagy Veszprémben!