Először is nem árt tisztázni egy alapfogalmat, mielőtt belekezdenénk a kampányokba. Először is egy sikeres kampány elengedhetetlen kelléke a megfelelő landing page.
Hogy mi is az a landing page? Az az oldal, ahová a hirdetéseinkre kattintva az érdeklődő megérkezik. Érkezési oldalnak is hívják. Egyértelmű, hogy ezen az oldalon rendkívül sok múlik, már itt eldől, hogy tudunk-e “kezdeni valamit” a látogatóval, vagy gyorsan továbbáll máshová.
Tehát nézzünk meg néhány szabályt, hogy milyen is egy igazán jól működő érkezési oldal:
- szabály:
Soha nem szabad a honlap nyitóoldalát, vagy a Facebook oldalát választanunk érkezési oldalnak. Ezek inkább csak egy összefoglaló, átfogó képet mutatnak a vállalatról, vagy márkáról, mint egy konkrét kampány részei lennének.
- szabály:
Egy igazán jó landing page nem engedi a látogatókat elkóborolni. Tehát fontos, hogy semmilyen másik link ne jelenjen meg az oldalon, ami elterelheti a látogató figyelmét.
- szabály:
Fontos, hogy a kampány előtt döntsük el, mit is szeretnénk pontosan:
- Feliratkoztatni?
- Demót letöltetni?
- Eladni? (Ha igen, akkor mit?)
- Lájkot szerezni?
A landing page-en más dolga nincs, mit mindent ennek az egyetlen célnak alárendelni.
- szabály:
Egyértelműen meg kell mondani az érdeklődőnek, mit várunk tőle.
Erre való a gomb. A call-to-action gomb, ami
- nagy,
- feltűnő,
- rövid, egyértelmű szöveget tartalmaz (iratkozz fel, töltsd le ingyen, stb.)
- szabály:
Bármit is akarunk elérni az érkezési oldallal, mindenképpen használjunk egy látványos, megragadó képet is hozzá. Kutatások szerint ugyanis a vizuális dolgokat a látogatók ötvenszer gyorsabban fogják fel, mint a szövegeset!
- szabály:
Az igazán jó borok mindig a borászok nevét viselik. Így van ez a legnagyobb ruhamárkáknál is. Fontos, hogy a látogatók ismerjék a hirdetőt is. Pár mondatos bemutatkozással és egy fényképpel hitelesebbek lehetünk a fogyasztók számára.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: