A Google+ az egyik legkevésbé értett közösségi oldal. Sőt egy indiai SEO (keresőoptimalizálás) cég vezető beosztottja megkérdezte, hogy valaki használja-e egyáltalán a Google+ felületét. Ebből is érezhető, hogy az emberek szinte semmit nem tudnak az oldalról.
A Google+ a Facebook, Twitter és a Tumblr ötvözete. Ugyanúgy megoszthatók videók, képek, GIF-ek, lehet csevegni és nem utolsó sorban csak Google+ fiókkal lehet a Youtube videókhoz hozzászólni. Viszont az egyik legjobb és legfontosabb előnye, hogy nagymértékben növelheti a SEO-t.
De milyen is egy sikeres Google+ fiók? Íme, néhány tipp, amikkel elérhető!
A és B tartalom
Honnan lehet tudni, hogy melyik tartalmak azok, amiket a követők imádni, vagy éppen utálni fognak? Csak tesztelés útján deríthető ki! Érdemes variálni a hosszabb és rövidebbeket, megfigyelni, hogy mit reagál a közönség a videó, kép és GIF tartalmakra, majd mindezek függvényében alakítani későbbiekben a stratégiát.
Figyelemfelkeltő címek
A Google+ főcímek még jobban elősegítik a keresőoptimalizálást. Ugyanakkor egy jó cím felkelti a figyelmet és bevonják az olvasókat.
Ne úgy, mint a Pinterestnél!
Természetesen a látványos képek itt is megragadják a figyelmet, de ne tévesszük össze a felületet a Pinteresttel! Minden közösségi oldalnak megvannak a maga sajátosságai a bejegyzésekkel kapcsolatban és ezek szerint kell eljárni. Például a Google+-ra hiába kerül fel egy hosszú infógrafika, ha az nem olvasható rendesen, mivel túl kicsiben jeleníti meg a felület. Célszerűbb az infógrafikákat egy másik, könnyebben megjeleníthető formába átírni.
Hatékony #hashtagek használata
Nagyjából ugyanúgy működik a hashtagek használata minden felületen. A Google+-on viszont van benne egy kis extra csavar. A közösség oldal felajánl nekünk címkéket, amiket esetleg mi kihagytunk a felsorolásból. Sőt, nem csak a szövegben lehet hashtageket használni, hanem a képeket is fel lehet címkézni.
A közösség erejének kihasználása
A Google+-on lehetőségük van a márkáknak aktív szerepet betölteni a közösségekben. Mindenek előtt rá kell venni a legaktívabb felhasználókat, hogy kapcsolatot létesítsen a márkával, majd a későbbiekben ők megosztják a tartalmakat saját köreikben és követőikkel.
Fontos: Minden egyes megosztás és +1 számít!
Te melyiket fogod legelőször használni?
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: