A LinkedIn jelenleg az egyik legfontosabb szakmai közösségi oldal. Fontos, hogy a felületre feltöltött profilunkat úgy kezeljük, mint az állásajánlatokra benyújtott önéletrajzunkat, hiszen soha nem tudhatjuk, hogy ki olvassa éppen azt. Ennek ellenére rengeteg hibával találkozhatunk. Nézzük is meg, hogy melyek a leggyakoribb hibák a profiloknál.
1. Nincs profilkép:
Bármilyen kép jobb annál, mint hogy nincs profilképünk. Ez olyan, mint az önéletrajzban, egyfajta bizalmat előlegez, segít megteremteni az első benyomást. Azért arra figyeljünk, ez nem a Facebook, itt nem igazán megfelelő egy csücsörítő szelfit profilképünkké választani.
2. Unalmas főcím:
Mondják, hogy a könyvet sem a borítója alapján kell megítélni, mégis elég fontos szempont. Ezzel a pár szóval felkeltheted a potenciális ügyfelek figyelmét!
3. Nem aktuális:
Fontos, hogy mindig naprakész legyen profilunk, legyen szó vállalati oldalról (sőt, ott még fontosabb) vagy személyes fiókról, az elérhetőségek legyenek mindig frissek.
4. Helytelen tartalom:
Mint már említettük, ez a felület komolyabb, mint a Facebook vagy a Twitter, hiszen elsősorban üzleti célokból regisztrálnak a felhasználók/vállalatok. Ne kövessük el azt a hibát, hogy ugyanazokat a tartalmakat osztjuk meg, mint például Facebookon!
5. Nincs kapcsolatépítés:
Egyre több ember regisztrál LinkedInre, nem engedhetjük meg magunknak azt a luxust, hogy nem vesszük fel velük a kapcsolatot. Rengeteg potenciális ügyfélre, üzleti partnerre, vagy éppen munkáltatóra bukkanhatunk az új kapcsolatok által. (Itt nem feltétlenül csak a közvetlen ismerősöket szabad bejelölni 😉 )
6. Rejtett információk:
A Facebookon él az a lehetőség, hogy ha a felhasználó nem ismerősünk, akkor ő nem lát rólunk semmilyen adatot. Ez hasznos lehet más felületeken, de a LinkedInen nem feltétlenül! Ha nem tudnak rólunk semmit, nem épülhet ki bizalom felénk, így elbukhatunk akár üzleti kapcsolatokat is.
A Te LinkdeIn profilod biztos, hogy megfelel ezeknek a szempontoknak? Érdemes lehet egy pillantást vetned rá! 😉
Fontos megjegyeznem, az 1. pontohoz, hogy a jó kép 500×500 px méretű, mosolygós, arckép. A 3. pont nálam annyira fontos, hogy a személyes profilomon 4 alkalommal lehet megtalálni a telefonszámom, s miközben több, mint 10.000 kapcsolatom van, azok nem hívnak feleslegesen.