Ahogy az év egyre inkább a végéhez közeledik, a PR-osok, marketingesek egyre inkább kezdik átvizsgálni és összegezni a 2014-es év eseményeit és felkészülni a jövő évre. Ilyenkor grafikonok, táblázatok és diagramok tömkelege halmozódik fel. Azonban sajnos az összes adat feldolgozása sem mindig vezet stratégia változáshoz… Hogyan kerülhető el ez a probléma? Hogyan hozhatjuk ki a legjobbat saját statisztikáinkból, hogy azokat felhasználhassuk a 2015-ös tervhez?
Készítsünk olyan stratégiát, amely a következő 3 kérdésre képes válaszolni:
- Mi történt?
- Miért törtét?
- Meg lehet ezt ismételni?
A 2014-es adatok vizsgálatakor keressünk kiugró értékeket, keressünk szokatlan eseményeket, amiket érdemes megjegyezni.
Nézzünk meg egy példát a Facebook statisztikáiból:
Mik lehetnek a kiemelkedő interakció okai? A legmagasabbnál a cég új akciós programjáról esett szó. Ez megismételhető és profitáló is. A második a cégről osztott meg néhány belső információt. Ez szintén megismételhető és bár nagy profitnövekedés nem származik belőle, a rajongókból nagyobb elköteleződést vált ki. A harmadik pedig egy új termék bevezetéséről szólt. Ez szintén megismételhető, de a profitálás persze nem biztos.
Miután láttunk példát a stratégia elemzésére, tegyük fel magunknak ugyanezt a 3 kérdést. Vajon a legnagyobb interakciót elérő bejegyzés alapötlete újrahasznosítható és beleépíthető a jövő évi marketing stratégiánkba? Vajon milyen feltételeket kell biztosítani hasonló sikerekhez?
Reméljük ezzel a kis segítséggel könnyebben fog menni a 2015-ös marketing stratégia készítése. 😉 Jó elemzést!
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: