Azt mondják, hogy az okos ember más kárán tanul. Akkor viszont ezekből a mellényúlásokból igazán jót tanulhatunk, hogyan ne twitterezzünk marketingesként.
Spirit Airlines egy botrányos képet használt a jegyek eladása érdekében
Nemrégiben szivárogtak ki a világhálóra meztelenül szelfiző sztárok képei. Ezt a hullámot akarta meglovagolni az légitársaság is. A cég a legújabb kampányában nyílten gúgyolt olyan sztárokat, mint Jennifer Lawrence, Rihanna és Kate Upton. A twitterezők persze tömegével reagáltak a bejegyzésre, miszerint ez a húzás nagyon rosszindulatú a légitársaságtól.
Tanulság: Soha ne próbáljunk meg nyereséget húzni mások nyomorából, balszerencséjéből, hiszen ezzel magunkat húzzuk csak le.
Egy elgépelés miatt került fel a Sephora a listára
A francia Sephora nevű kozmetikai cég új üzletük megnyitója miatt tweetelt sajnos egy meglehetősen vulgárissá sikeredett bejegyzést, egyetlen betű miatt. Az eredeti bejegyzés szövege valószínűleg #CountdownToBeauty akart lenni, de a bejegyzésből kimaradt az első „o” betű, így egy teljesen más jelentést kapott a szöveg.
Tanulság: Nézzük át többször is bejegyzéseinket, mielőtt kikerülnének azok!
Rossz hashtag használata miatt bakizott a Digiorno
A Digiorno nevű pizzéria pizzáik népszerűsítéséhez a #WhyIStayed hashtaget használták, még nem tudták, hogy mekkora hibát is követnek el ezzel. Csak 2 nappal később jöttek rá, hogy az általuk használt hashtag a családon belüli erőszakot szimbolizálja, amikor napvilágra került a videó, amiben Ray Rice, Baltimore Ravens játékosa megütötte menyasszonyát.
Tanulság: Mindig végezz kutatást, mielőtt bármiről is bejegyzést készítesz! Nézz utána, hogy mitől is népszerű például az adott hashtag!
A New England Patriots „köszönöm” kampánya
A csapat meg akarta köszönni, hogy a Twitteren 1 millió követőjük van. Ezért készítettek egy automatikus re-tweetet, amelyben a csapatról készült képek szerepelnek. Természetesen a rajongók elözönlötték tweetjeikkel az oldalt, amikre szépen meg is kapták az automatikusan generált re-tweetet. Nagyszerűen működött a dolog mindaddig, míg valaki létre nem hozott egy nem helyénvaló nevű Twitter fiókot. Az általa küldött bejegyzésre is azonnal megkapta a választ. Eredmény? Egy súlyosan sértő és bántó bejegyzés születése.
Tanulság: Ne használjunk automatikus válaszüzeneteket, vagy csak szigorú ellenőrzések mellett!
US Airways tweetje a mellékelt kép miatt került a lista élére
Ez biztosan az év legnagyobb Twitter bakija, ha nem az egész évtizedé. A légitársaság bejelentette oldalukon, hogy késni fognak a járatok. Ezek után rengeteg panasz érkezett. A vállalat a szokásos módon meg akarta köszönni, hogy a felhasználók hozzászólásaikkal elősegítik a munkájukat, de ebben az esetben valahogy nem a megszokott módon sikerült. A szokásos szöveg mellé ugyanis egy pornó kép volt csatolva…
Először azt gondolná az ember, hogy biztosan feltörte valaki a fiókjukat, vagy egy elbocsátott alkalmazott így akart bosszút állni, de mint kiderült az év bakija belsős munka volt, vagyis elmondása szerin egy szerencsétlen véletlen.
Tanulság: Ne akarjunk minden egyes tweetre azonnal válaszolni, ha el vagyunk havazva, mert annak csak kapkodás lesz a vége. Ha pedig valaki más tweetel a nevünkben, tegyük fel magunknak a kérdést, hogy maximálisan meg tudunk-e bízni az illetőben.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: