Persze ez nem azt jelenti, hogy semmit nem szabad megosztanod, ami nem a szakmáról szól! Sőt! Egyáltalán nem! Egyszerűen csak meg kell találni az egyensúlyt a magánélet és a munka között a közösségi médiában is.
Ne félj felvállalni saját személyiségedet!
Jay Baer, közösségi média szakértő és a Convince & Convert alapítója szerint bátran legyünk személyesebbek az üzleti felületeken is, mert szerinte valójában nincs nagy különbség a személyes és az üzleti élete között. Az emberek szeretik tudni, hogy milyen személyiség rejtőzik egy adott vállalkozás mögött. Természetesen azért ne olyanokat osszunk meg, hogy mit ebédeltek a cég dolgozói, hanem inkább, ami a saját személyiségünkről, a hitvallásunkról árulkodik.
Hozzunk létre két különböző profilt!
Így tett Ann Handley, 2 bestseller könyv írója is. Ekkor ugye a vállalati oldalon nyugodtan oszthatjuk a szakmai tartalmakat, míg a saját profilunkon az egyéb személyes tartalmakat. A kommunikáció ezáltal célirányossá és könnyebbé válik.
Ha viszont mégis úgy döntünk, hogy nem választjuk szét a 2 fiókot, akkor érdemes tanulmányozni az adatvédelmi beállításokat. A Facebook ilyen szempontból a legrugalmasabb. Itt lehetőség van arra, hogy csak a közeli ismerősök láthassák az adott bejegyzésünket, vagy éppen kizárjunk valakiket. Csak a bejegyzés megírásánál kell legördítenünk a fület a beállításokhoz.