Felsorakoztatunk néhány érvet és ellenérvet a Facebook hirdetésekről, hogy sikerüljön eldönteni, vajon a Facebookon való hirdetés segíthet-e elérni a saját marketing céljaidat.
Meg lennél lepve, ha tudnád, mekkora nézettséget kap egy pár ezer forintos hirdetés. Tény, hogy a legalacsonyabb költségű hirdetés is elér legalább 1000 nézettséget. Ha a kampányodnak van egy konkrét célja, akkor lehet számszerűsíteni a hirdetés sikerét.
Sajnos, amióta a Facebook bevezette a reklámokat, hogy algoritmus nagyban kedvez azoknak, akik fizetnek a tartalmuk megjelenéséért. Az eredmény? A Facebook rajongók az évek során egyre kevesebbet látnak az általunk megosztott bejegyzésekből, annak ellenére, hogy lájkolták az oldalt. Így egyre többen folyamodnak a fizetett hirdetések használatához. Mielőtt azonban mi is nekivágunk, érdemes részletesen tanulmányozni, hogy mik is a Facebook hirdetési irányelvek. (Pl. a szöveg és a kép aránya nem lehet nagyobb, mint 20%)
A célzott hirdetésekkel rendkívül megkönnyíthetjük a dolgunkat. Ez tényleg hasznos, mert tudunk célozni a célközönségre lakhelytől, kortól és foglalkoztatási helyzettől, nemtől, éves jövedelemtől, családi állapottól és hobbitól függően. Ha tisztában vagyunk a célközönségünk helyzetével, akkor ez nagymértékben leegyszerűsítheti a hirdetés ez a funkció.
Lassan eljutunk odáig, hogy senki nem látja a megosztott tartalmakat, ha nem fizetünk érte. A felhasználók rengeteg oldalt lájkolnak és még annál is több ismerősük van, így a hírfolyamukon képtelenség, hogy mindent lássanak. Ezért a Facebook megszűri azokat egy algoritmus segítségével. Tehát hiába fizetünk egyszer egy hirdetésért, az nem feltétlenül eredményezi azt, hogy onnantól az összes bejegyzést látni fogják a felhasználók, akiket a hirdetés megfogott.
Összefoglalva: csak alaposan megtervezett és gondosan megszerkesztett hirdetéseket érdemes létrehozni, különben tényleg csak kidobott pénz, amit rááldozunk.