Ismerd meg a célközönségedet!
Az Instagramon a felhasználók 90%-a 18-35 év között van, tehát ennek a korosztálynak kell szólnia üzeneteinknek. Érdemes utánanézni, hogy milyen nagy márkák vannak jelen az oldalon hasonló kategóriában és ellesni tőlük pár tippet.
A Hashtag a barátod!
Instagram használata egyszerű, így nem kell egy teljes életet rászentelni arra, hogy egy kicsit is megértsük az algoritmusát. A hashtagek elengedhetetlenek az új követők szerzéséhez. Eleinte érdemes valamilyen népszerű #hashtaget választani, ami bevonzza az új felhasználókat. Akár használhatjuk is a keresőt, hogy megnézzük, milyen trendi #hashtagek illenek a profilunkhoz.
Ismerd fel a fotók erejét!
A felhasználók olyan képeket keresnek jellemzően a felületen, amelyek valamilyen hatást, reakciót váltanak ki belőlük. Ehhez persze nem kell, hogy mi legyünk a legjobb fotósok, mert rengeteg extrát kínál a felület (úgynevezett szűrőket és beállítási lehetőségeket) és egyébként is inkább legyenek természetesek a képeink, mint túlságosan beállítottak és műviek.
Ismerd fel követőid fotóinak erejét!
Hashtagek nem csak arra jók, hogy azonosítsuk a trendi témákat, hanem az egyik legjobb módja annak, hogy megtalálják azokat a felhasználókat, akik a mi címkéinket használják. Érdemes ösztönözni követőinket, hogy használják egy-egy jellegzetes termékünket, szolgáltatásunkat, vagy akár cégnevünket hashtagként. Ez ingyen reklámot jelent számunkra, sőt így azonnal felmérhetjük, hogy kik az elégedett ügyfelek és képeiket akár megoszthatjuk saját oldalunkon is.
Jutalmazd a hűséget!
A legnagyobb vállalatok exkluzív tartalmakkal jutalmazzák leghűségesebb követőiket. Nem árthat követnünk ezt a taktikát. Akár jutalmazhatjuk követőinket vállalaton belüli különleges képekkel, vagy akár extra kedvezményt is ajánlhatunk nekik.
A te céged már használja az Instagramot?