Hogyan kezdj hozzá a Facebook hirdetésekhez?

Már régóta bosszankodunk azon, hogy a Facebookon az elérés egyre csak csökken. Sokan még mindig nem akarják elhinni, hogy az organikus bejegyzések elérése 2-6% jelenleg (tehát amit megosztasz oldaladon az aktív(!!!) rajongóid 2-6%-a látja csupán). Ezért fel kell kötnünk a gatyánkat és megtanulnunk igazán jó Facebook hirdetéseket készíteni. Ebben szeretnénk segítséget nyújtani!

A Facebook hirdetések első lépése a célunk meghatározása Minden hirdetésénél előbb egy konkrét célt kell kitűznünk magunk elé. Ez alól a Facebook hirdetések sem kivételek. Határozzuk meg az elérni kívánt eredményeket és ennek megfelelően hozzuk létre hirdetésünket is. Milyen kitűzött céljaink lehetnek?

A legtöbben itt a honlapjuk és rajongói oldaluk népszerűsítését választják

Célközönség A hirdetők többsége az utolsó lépésként találják ki, hogy valójában kik is a célközönségük, de ez nem feltétlenül a legjobb módszer. Érdemesebb előbb átgondolni, hogy kik vannak fent Facebookon és kik azok, akiknek akarjuk, hogy megjelenjen hirdetésünk. A Facebook több módon határozza meg a célközönséget a hirdetések során. Vannak alapvető demográfiai adatok: életkor, nem, helyszín, stb., amelyekre célozhatunk. Ha ezek megvannak, akkor jöhetnek olyan kérdések, mint például: Mi is érdekli leginkább az adott célközönséget? Mi a hobbijuk? Milyen egyéb oldalakat lájkoltak Facebookon? Volt-e mostanában születésnapjuk? Milyen a családi állapotuk? Ha még mindig túl széles a célközönség köre, akkor tovább szűkíthetjük például, hogy beállítjuk, hogy a hirdetés csak ismerőseinknek és azok ismerőseinek jelenjen meg.

Ajánlat Az ajánlat megírásába érdemes sok időt időt és energiát fektetni, hogy azt a kiválasztott célközönség értékelje. Ahhoz, hogy meggyőződjünk róla, hogy ajánlatunk valóban sikeres lehet, válaszoljunk a következő kérdésekre:

Költségvetés

Az egyik legjobb dolog a Facebookon való hirdetésben, hogy megfizethető és hogy látjuk, mire megy el a pénz. De, hogy könnyebben eldöntsük, mekkora is legyen a hirdetésünkre szánt összeg, nézzünk meg néhány kérdést:

Ezek után a költségvetést beállíthatjuk, hogy a megadott összeget napokra lebontva költse a hirdetésre, vagy folyamatosan éljen a hirdetés a szánt összeg végéig. A „Per day” menüpont választásával dátumot, míg a „Life time”-mal összeget kell megadnunk. Ezek után következik a hirdetésünk optimalizálása:

Ezek ellenőrzése elsőre soknak tűnhetnek, de minél többször végigfuttatjuk a folyamatot, annál gyorsabb és gördülékenyebb lesz. Hirdetésre fel! 😉 Ha tudunk hirdetéseid elkészítésében segíteni, tarts velünk kis csoportos Facebook hirdetési tréningünkön!

Tovább a blogra »