A Pinterest és az Instagram 2010-ben kezdte meg pályafutását és robbant be a köztudatba. Eleinte csak a szelfimániás tinik és az unatkozó háziasszonyok használták a felületet, később pedig a vállalatok is rájöttek, hogy mindkét felület egy kiaknázatlan aranybánya. De persze itt is meg kell dolgozni a sikerért.
Először is mérlegelni kell, hogy vállalatunk elég forrással rendelkezik-e ahhoz, hogy egy elsősorban vizuális elemekre építő közösségi oldalra regisztráljon.
A Pinteresten a képek különböző kategóriákba sorolhatók (pl.: receptek, divat, otthon), a felület elérhető asztali gépről és mobilos felületről egyaránt. Ezzel szemben az Instagram egy egyszerűbb felület, a képeket feltehetjük különböző címkékkel megjelölve, amik alapján visszakereshetőek. Az oldal azonban elsősorban mobilos felületről érhető el.
Instagram vagy Pinterest a jobb vállalkozásodnak?
Interakció alapján
Amikor megosztunk egy képet a felületeken, az Instagram hashtagjei nagyban hozzájárulnak a nagyobb elköteleződéshez és a visszakereshetőség miatt a hosszabb élettartamhoz. A Pinteresten a tartalmak gyorsabban cserélődnek, viszont a keresési funkcióval szintén visszakereshetők a régebbi bejegyzések.
A repin funkcióval a tartalmak egyszerűen megoszthatóak Pinteresten, ugyanez Instagramon jóval macerásabb, ugyanis külön alkalmazás szükséges hozzá.
Kommunikáció szerint
Az Instagramon való kommunikáció jóval személyesebb, privátabb jellegű, míg a Pinteresten inkább nyitottabb, nyilvánosabb a megosztás.
Célközönség szerint
Pinteresten a felhasználók 90%-a nőkből áll, így ha nem esküvőkkel, divattal, DIY vagy például lakberendezéssel foglalkozunk, akkor a célközönségünk egy része nem érhető el a felületen. Az Instagramon viszont jórészt az Y generáció van jelen, tehát az idősebb korosztály nehezen fogható meg ezen a felületen.
Idő szerint
Míg az Instagramon a feladatunk a képek előállítása és ezek után csak a megfelelő címkék kiválasztása, addig a Pinteresten a folyamat jóval időigényesebb: táblák elrendezése, tartalmak gyártása stb.
Honlap szerint
Az Instagramon nagy kreativitást igényel, hogy a felhasználókat a saját honlapunkra irányítsuk, míg a Pinteresten ez könnyen megoldható beágyazott linkek és pluginek segítségével.
Mindkét felületnek megvannak a maga előnyei és hátrányai természetesen. Már csak azt kell eldöntenünk, hogy milyen célokat akarunk elérni, és ahhoz melyik közösségi oldal tud jobban hozzásegíteni.
Te melyiken leszel jelen?
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: