Először is mérlegelni kell, hogy vállalatunk elég forrással rendelkezik-e ahhoz, hogy egy elsősorban vizuális elemekre építő közösségi oldalra regisztráljon.
A Pinteresten a képek különböző kategóriákba sorolhatók (pl.: receptek, divat, otthon), a felület elérhető asztali gépről és mobilos felületről egyaránt. Ezzel szemben az Instagram egy egyszerűbb felület, a képeket feltehetjük különböző címkékkel megjelölve, amik alapján visszakereshetőek. Az oldal azonban elsősorban mobilos felületről érhető el.
Amikor megosztunk egy képet a felületeken, az Instagram hashtagjei nagyban hozzájárulnak a nagyobb elköteleződéshez és a visszakereshetőség miatt a hosszabb élettartamhoz. A Pinteresten a tartalmak gyorsabban cserélődnek, viszont a keresési funkcióval szintén visszakereshetők a régebbi bejegyzések.
A repin funkcióval a tartalmak egyszerűen megoszthatóak Pinteresten, ugyanez Instagramon jóval macerásabb, ugyanis külön alkalmazás szükséges hozzá.
Az Instagramon való kommunikáció jóval személyesebb, privátabb jellegű, míg a Pinteresten inkább nyitottabb, nyilvánosabb a megosztás.
Pinteresten a felhasználók 90%-a nőkből áll, így ha nem esküvőkkel, divattal, DIY vagy például lakberendezéssel foglalkozunk, akkor a célközönségünk egy része nem érhető el a felületen. Az Instagramon viszont jórészt az Y generáció van jelen, tehát az idősebb korosztály nehezen fogható meg ezen a felületen.
Míg az Instagramon a feladatunk a képek előállítása és ezek után csak a megfelelő címkék kiválasztása, addig a Pinteresten a folyamat jóval időigényesebb: táblák elrendezése, tartalmak gyártása stb.
Az Instagramon nagy kreativitást igényel, hogy a felhasználókat a saját honlapunkra irányítsuk, míg a Pinteresten ez könnyen megoldható beágyazott linkek és pluginek segítségével.
Mindkét felületnek megvannak a maga előnyei és hátrányai természetesen. Már csak azt kell eldöntenünk, hogy milyen célokat akarunk elérni, és ahhoz melyik közösségi oldal tud jobban hozzásegíteni.
Te melyiken leszel jelen?