Egy aranyhalnak is jobb a memóriája, mint a Facebook-felhasználóknak

A közösségi felületeken a felhasználók figyelmét átlagosan 8 másodpercre tudod lekötni – ez pontosan 1 másodperccel kevesebb, mint egy aranyhal memóriája. 2000-ben még 12 másodpercig fent tudtuk tartani a figyelmünket a National Center for Biotechnology Information kutatása szerint, 1998-ban pedig ez az időtartam még 11 perc volt! Mi történt azóta?

Ennek a csökkenésnek az oka nagyrészt a túlzott információ-áradat: az e-mailek tömkelege, a reklámok, a közösségi felületek, a hírportálok. Ezeken a felületeken ugyanis ötször több információ jut el hozzánk naponta, mint például 1986-ban. Ma egy átlagos személy körülbelül 174 újsággal egyenértékű hírt kap naponta. (Telegraph UK). Az ilyen mennyiségű információk mellett nem csoda, hogy a figyelmünk mérete az aranyhaléval lett egyenértékű.

A National Center for Biotechnology Information megvizsgálta az internet böngészési statisztikákat:

A potenciális vásárlók figyelmét megragadni nehezebb, mint valaha. Mit lehet ilyenkor tenni? Tömörítsünk! Sűrítsük bele az információkat abba a bizonyos 8 másodpercbe és nyert ügyünk lesz!

További érdekességeket  az alábbi infógrafikában találsz: link

Tovább a blogra »