Ha egy akarsz lenni azok közül, akiknek a hírlevelét senki sem olvassa el, akkor mutatunk pár baklövést tippet, amivel ezt valóra válthatod…
- Írj egy rendkívül unalmas és irreleváns címet hírlevelednek. Ez megakadályozza, hogy bárki is megnyissa az e-maileket.
Ha viszont… azt akarod, hogy mégis elolvassák az e-mailt, akkor írj egy kreatív, egyértelmű és figyelemkeltő – de semmiképpen sem irreleváns tárgyat, hogy a címzettek biztosan rákattintsanak leveledre.
- Küldd ki hírleveledet egy reply@ levelezési címről! Nincs is ennél személytelenebb e-mailcím.
Ha viszont… ki akarsz építeni egy bizalmi kapcsolatot, akkor engedd, hogy az olvasók embert is kapcsoljanak az e-mailhez, add meg saját nevedet!
- Ne használj fel semmilyen információt feliratkozóidról! Ne mérj semmit, így aztán abszolút úgy érezhetik, hogy csak egyek az ezer felhasználóból és hogy nem szabod igényeikre a hírlevéltartalmakat, csupán hirdetni akarsz!
Ha viszont… személyesebbé akarod tenni üzenetedet, használj fel hozzá információkat, amiket tudsz az olvasóról, így úgy érezheti, hogy az ő igényeinek megfelelően szabod hírleveledet. Nézd meg az átkattintásaikat, kísérletezz a hírlevél formátumokkal és tartalmakkal!
- Véts minél több helyesírási hibát! Ha egy szöveg tele van nyelvtani hibával, akkor aztán biztosak lehetünk benne, hogy aki vette a bátorságot, és elkezdte olvasni a hírlevelet, az is abbahagyja.
Ha viszont… törekedsz az igényességre, akkor a Küldés gomb lenyomása előtt mindenképpen olvasd át legalább egyszer a szöveget, vagy kérj meg valakit, hogy tegye meg neked!
- Ne tartalmazzon az e-mail call-to-action gombot! Csak a sikeres hírlevelek tartalmazhatnak call-to-action gombot, mi pedig ugye a szörnyű e-mail marketinghez adunk tippeket.
Ha viszont… valóban azt akarod, hogy olvasóid tegyék meg a következő lépést, akkor az e-mailnek tartalmaznia kell egy egyértelmű call-to-action gombot, amivel a felhasználókat további lépések irányába tereljük.
- A hírlevél ne tartalmazzon leiratkozás gombot! Duplán negatív hatást érsz el: nem csak hogy szabályellenes, de a felhasználókat is frusztrálja, hogy sehogy sem tudnak leiratkozni, ha nem érdekli őket tovább a téma.
Ha viszont… követni akarod a bevált praktikákat (és törvényt sem akarsz sérteni), akkor a lap alján helyezz el egy egyszerű „Leiratkozás” gombot.
- Ne optimalizáld mobilos felületre! Mivel tudjuk, hogy egyre többen használnak mobiltelefont internethasználatra is, ezért jobb, ha nem optimalizálod hírleveledet mobilra is, mert akkor még a végén el tudják gond nélkül olvasni a felhasználók.
Ha viszont… fontos számodra, hogy a mobilon netezők is gond nélkül elolvashassák e-mailedet, akkor mindenképpen optimalizálni kell.
Ha követed ezeket a tanácsokat, biztosan szép lassan elfogynak a feliratkozóid.
Ha viszont…
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: