Közösségi média mindenkinek

7 tipp a rossz hírlevelekhez

Direct-Mail1Ha egy akarsz lenni azok közül, akiknek a hírlevelét senki sem olvassa el, akkor mutatunk pár baklövést tippet, amivel ezt valóra válthatod…

  1. Írj egy rendkívül unalmas és irreleváns címet hírlevelednek. Ez megakadályozza, hogy bárki is megnyissa az e-maileket.

Ha viszont… azt akarod, hogy mégis elolvassák az e-mailt, akkor írj egy kreatív, egyértelmű és figyelemkeltő – de semmiképpen sem irreleváns tárgyat, hogy a címzettek biztosan rákattintsanak leveledre.

  1. Küldd ki hírleveledet egy reply@ levelezési címről! Nincs is ennél személytelenebb e-mailcím.

Ha viszont… ki akarsz építeni egy bizalmi kapcsolatot, akkor engedd, hogy az olvasók embert is kapcsoljanak az e-mailhez, add meg saját nevedet!

  1. Ne használj fel semmilyen információt feliratkozóidról! Ne mérj semmit, így aztán abszolút úgy érezhetik, hogy csak egyek az ezer felhasználóból és hogy nem szabod igényeikre a hírlevéltartalmakat, csupán hirdetni akarsz!

Ha viszont… személyesebbé akarod tenni üzenetedet, használj fel hozzá információkat, amiket tudsz az olvasóról, így úgy érezheti, hogy az ő igényeinek megfelelően szabod hírleveledet. Nézd meg az átkattintásaikat, kísérletezz a hírlevél formátumokkal és tartalmakkal!

  1. Véts minél több helyesírási hibát! Ha egy szöveg tele van nyelvtani hibával, akkor aztán biztosak lehetünk benne, hogy aki vette a bátorságot, és elkezdte olvasni a hírlevelet, az is abbahagyja.

Ha viszont… törekedsz az igényességre, akkor a Küldés gomb lenyomása előtt mindenképpen olvasd át legalább egyszer a szöveget, vagy kérj meg valakit, hogy tegye meg neked!

  1. Ne tartalmazzon az e-mail call-to-action gombot! Csak a sikeres hírlevelek tartalmazhatnak call-to-action gombot, mi pedig ugye a szörnyű e-mail marketinghez adunk tippeket.

Ha viszont… valóban azt akarod, hogy olvasóid tegyék meg a következő lépést, akkor az e-mailnek tartalmaznia kell egy egyértelmű call-to-action gombot, amivel a felhasználókat további lépések irányába tereljük.

  1. A hírlevél ne tartalmazzon leiratkozás gombot! Duplán negatív hatást érsz el: nem csak hogy szabályellenes, de a felhasználókat is frusztrálja, hogy sehogy sem tudnak leiratkozni, ha nem érdekli őket tovább a téma.

Ha viszont… követni akarod a bevált praktikákat (és törvényt sem akarsz sérteni), akkor a lap alján helyezz el egy egyszerű „Leiratkozás” gombot.

  1. Ne optimalizáld mobilos felületre! Mivel tudjuk, hogy egyre többen használnak mobiltelefont internethasználatra is, ezért jobb, ha nem optimalizálod hírleveledet mobilra is, mert akkor még a végén el tudják gond nélkül olvasni a felhasználók.

Ha viszont… fontos számodra, hogy a mobilon netezők is gond nélkül elolvashassák e-mailedet, akkor mindenképpen optimalizálni kell.

Ha követed ezeket a tanácsokat, biztosan szép lassan elfogynak a feliratkozóid.

Ha viszont…

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!