Közösségi média mindenkinek

Miért hagynak el a követőink/rajongóink?

NévtelenA szakítás legtöbbször fájdalmas dolog, így van ez a közösségi média világában is. Viszont míg a szakításnál mindkét fél hibás lehet, online nagy valószínűség szerint a tartalommarketingben lesz a probléma, azaz nem tettünk meg mindent azért, hogy megtartsuk a követőinket.

Persze néhány követő elvesztése miatt nem kell azonnal a kardunkba dőlni, inkább nézzük a jó oldalát: tanulhatunk belőle! Először is, tegyünk fel magunknak néhány kérdést:

  • Miért veszítettem el a követőmet?
  • Mi változott, hogy a követő úgy döntött, hogy nem követ tovább?
  • Hogyan tudom növelni a követőim számát?

Ezekkel a kérdésekkel nem vagyunk egyedül. A Fractl és a BuzzStream kutatócsoportja is ezekre a kérdésekre kereste a megoldást. A kutatás során 900 felhasználót tanulmányoztak, hogy megtudják, hogy a legtöbben miért hagynak fel az egyes közösségi oldalak követésével.

A kutatók a következő kérdéseket tették fel:

Mikor hagytak fel utoljára egy oldal követésével?

  • A Twitter felhasználók 12%-a az elmúlt napokban
  • A Facebook felhasználók 25%-a a múlt hónapban hagyott ott utoljára oldalt
  • A LinkedIn felhasználók azonban igencsak hűek, 49%-uk ugyanis még soha nem hagyott el márkát

Milyen okok miatt hagyják ott a márkákat?

  • A felhasználók 21%-ának az elsődleges kivetnivalója, hogy a tartalom unalmas és ismétlődő
  • Majdnem hasonló arányban volt fő szempont a túl gyakori posztolás

Miért iratkoznak le a hírlevelekről?

  • 24%-uk szintén a tartalmak ismétlődésére és unalmasságára hivatkozott
  • még nagyobb arányban a túl sok e-mailt említik zavaró tényezőnek

Akkor milyen típusú tartalmakat kedvelnek leginkább a rajongók?

  • 22%-uk a képes tartalmakat részesíti előnyben
  • 15%-uk a videókat
  • 15% a felhasználók értékelését

Még több statisztikai adat szerepel az alábbi infógrafikában:

t6OSh0Q

Forrás: AdWeek

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!