A szakítás legtöbbször fájdalmas dolog, így van ez a közösségi média világában is. Viszont míg a szakításnál mindkét fél hibás lehet, online nagy valószínűség szerint a tartalommarketingben lesz a probléma, azaz nem tettünk meg mindent azért, hogy megtartsuk a követőinket.
Persze néhány követő elvesztése miatt nem kell azonnal a kardunkba dőlni, inkább nézzük a jó oldalát: tanulhatunk belőle! Először is, tegyünk fel magunknak néhány kérdést:
- Miért veszítettem el a követőmet?
- Mi változott, hogy a követő úgy döntött, hogy nem követ tovább?
- Hogyan tudom növelni a követőim számát?
Ezekkel a kérdésekkel nem vagyunk egyedül. A Fractl és a BuzzStream kutatócsoportja is ezekre a kérdésekre kereste a megoldást. A kutatás során 900 felhasználót tanulmányoztak, hogy megtudják, hogy a legtöbben miért hagynak fel az egyes közösségi oldalak követésével.
A kutatók a következő kérdéseket tették fel:
Mikor hagytak fel utoljára egy oldal követésével?
- A Twitter felhasználók 12%-a az elmúlt napokban
- A Facebook felhasználók 25%-a a múlt hónapban hagyott ott utoljára oldalt
- A LinkedIn felhasználók azonban igencsak hűek, 49%-uk ugyanis még soha nem hagyott el márkát
Milyen okok miatt hagyják ott a márkákat?
- A felhasználók 21%-ának az elsődleges kivetnivalója, hogy a tartalom unalmas és ismétlődő
- Majdnem hasonló arányban volt fő szempont a túl gyakori posztolás
Miért iratkoznak le a hírlevelekről?
- 24%-uk szintén a tartalmak ismétlődésére és unalmasságára hivatkozott
- még nagyobb arányban a túl sok e-mailt említik zavaró tényezőnek
Akkor milyen típusú tartalmakat kedvelnek leginkább a rajongók?
- 22%-uk a képes tartalmakat részesíti előnyben
- 15%-uk a videókat
- 15% a felhasználók értékelését
Még több statisztikai adat szerepel az alábbi infógrafikában:
Forrás: AdWeek
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: