Miért hagynak el a követőink/rajongóink?

A szakítás legtöbbször fájdalmas dolog, így van ez a közösségi média világában is. Viszont míg a szakításnál mindkét fél hibás lehet, online nagy valószínűség szerint a tartalommarketingben lesz a probléma, azaz nem tettünk meg mindent azért, hogy megtartsuk a követőinket.

Persze néhány követő elvesztése miatt nem kell azonnal a kardunkba dőlni, inkább nézzük a jó oldalát: tanulhatunk belőle! Először is, tegyünk fel magunknak néhány kérdést:

Ezekkel a kérdésekkel nem vagyunk egyedül. A Fractl és a BuzzStream kutatócsoportja is ezekre a kérdésekre kereste a megoldást. A kutatás során 900 felhasználót tanulmányoztak, hogy megtudják, hogy a legtöbben miért hagynak fel az egyes közösségi oldalak követésével.

A kutatók a következő kérdéseket tették fel:

Mikor hagytak fel utoljára egy oldal követésével?

Milyen okok miatt hagyják ott a márkákat?

Miért iratkoznak le a hírlevelekről?

Akkor milyen típusú tartalmakat kedvelnek leginkább a rajongók?

Még több statisztikai adat szerepel az alábbi infógrafikában:

Forrás: AdWeek

Tovább a blogra »