Vannak, akik szerint egy nagyon egyszerű elv alapján dönthetjük el, hogy melyik felületre kerüljön a bejegyzés. Ami reggel 8 és délután 5 óra között történik, az a LinkedInre kerül, ami pedig délután 5 és reggel 8 között az pedig a Facebookra. Az alapszabály nem rossz, de ennél azért kicsit bonyolultabb a helyzet!
Az elmúlt időszakban végbement egy változás a tartalmak típusát, a megosztásokat és általában véve a kommunikációt illetően a LinkedInen. A viccek, az állatos képek, a poénos videók és a matematikai feladványok most erősebben vannak jelen, mint korábban.
Hogy miért? Változott a LinkedIn felülete? Elkezdtek az emberek több időt tölteni a LinkedInen és kevesebbet a Facebookon? Nincs idejük a felhasználóknak jelen lenni minden felületen és ezért elkezdtek inkább egyre koncentrálni?
Nézzünk meg néhány statisztikai adatot!
Ezeken a grafikonokon is látszik, hogy az utóbbi időben a Facebook aktív felhasználói bázisa egyre jobban lassul a növekedésben. Egy idő után, ha nem történik semmi változás, akkor ez a növekedés eléri a tetőpontját és csökkenés várható. Ezzel szemben a LinkedIn felhasználóinak száma folyamatosan növekszik, egyre nagyobb mértékben. 2 év alatt a felhasználók száma a duplájára növekedett az oldalon. Úgy tűnik tehát, hogy a felhasználók figyelme egyre inkább a LinkedInre terelődik a Facebook helyett.
Talán a felhasználók kezdenek szép lassan beleunni a Facebookba és valami új felületet keresnek maguknak? S ez okozza az oldal lazulását, az ott megjelenő könnyed tartalmakat? Ezt nem tudjuk pontosan, viszont egyre inkább világossá válik, ideje a LinkedInen is kicsit lazábbra venni a figurát és pár dolgot áthozni a Facebookról…
Szerinted Ióideje újragondolni a marketing stratégiánkat?