Volkswagen
2012-ben a Volkswagen megkérte a Facebook követőit, írjanak nekik újévi fogadalmakat és osszák meg, mi az, amit cég elérjen a következő évben. Viszont nem számítottak arra, hogy több mint ezer embert kérte azt tőlük, hogy szüntessék meg a környezetszennyezést. A Greenpeace természetesen erre azonnal felkapta a fejét és rengeteget kritizálta az autóipari céget, hogy miért is törlik az ezzel kapcsolatos negatív kritikákat. Mindezek után az aktivisták elárasztották a Volkswagen Facebook oldalát, hogy miért is cenzúrázzák a hozzászólásokat. Végül a Greenpeace még egy cikket is megjelentetett „The Dark Side Of Volkswagen” címmel. Nem csoda, hogy később a cég megkapta Európa legkevésbé környezettudatos autógyára címet.
Luton Repülőtér
A reptér marketingese az egyik legnagyobb hibát követte el: egy repülőszerencsétlenségből csinált vicces önreklámot. A cég a közösségi oldalán közzétett egy képet a 2005-ös chicagói hóviharban történt balesetről, amihez a következőt írta: „Mivel mi egy kiváló repülőtér vagyunk…ez az, amitől megvédünk téged, ha havazik” Ez egy eléggé morbid és etikátlan húzás volt, amit a felhasználók sem nagyon díjaztak. Egy órával később el is tűntették a képet, majd nyilvánosan bocsánatot kértek mindenkitől.
Amy’ Baking Company
Az ehhez hasonló lehet az egyik legnagyobb katasztrófa minden marketinges számára. A történtet ott kezdődik, amikor Gordon Ramsay ellátogatott az étterembe a Gordon Ramsay – A konyha ördöge című TV műsorával, amikor is konfliktusba keveredett a tulajdonosokkal. Nem fogadták el a sztárszakács tanácsait, így végül nem is tudott az éttermen javítani. Miután a műsor bekerült az adásba a cég Facebook oldalára özönlöttek a negatív kritikák, amikre a házaspár igen rosszul reagált, hiszen azonnal visszatámadtak, vagy törölték a hozzászólásokat. Később azt nyilatkozták, hogy a fiókjukat egy hacker törte fel és ők nem tudtak semmit az egészről. A rengeteg negatív értékelés miatt, később új Facebook oldalt hoztak létre.
Pepsi
Christiano Ronaldo az egyik leghíresebb focista a világon, sőt jelenleg neki van a legtöbb rajongója Facebookon, tehát nem jó velük újat húzni. Pedig a Pepsi ezt tette… Egy svéd-portugál meccs előtt ugyanis a Pepsi svéd Facebook oldala készített egy Ronaldo-voodo babát, és képeken illusztrálta, ahogy átgázol a babán egy vonat, vagy több száz voodoo tűt szúrnak bele azzal a szöveggel, hogy „Le fogjuk győzni Portugáliát!”. A marketingfogás nem aratott osztatlan sikert, sőt… A Ronaldo-rajongók teljesen felháborodtak ezen és létrehoztak egy facebookos ellencsoportot „Soha nem iszom Pepsit” néven 115 000 rajongóval. Természetesen a cég belátta hibáját és azonnal bocsánatot is kért a rajongóktól.
Burger King
Az egyik talán legérthetetlenebb kampány díját valószínűleg a Burger King nyerte. Kihirdették ugyanis, hogy mindenki, aki törli legalább 10 ismerősét Facebookon, kap egy Whooper kupont ajándékba. Lehet, hogy ők még nem jöttek rá, hogy a közösségi média lényege a minél nagyobb kapcsolati háló kiépítése?
Te ismersz még ilyen kínos eseteket? Esetleg követtél már el Te is hasonlót?