Az első lépések:
Ismerjük el a hibánkat, amilyen gyorsan csak lehet!
A felhasználók elvárják a gyorsaságot és az azonnali cselekvést, főleg ilyen helyzetekben. Minél több idő telik el, annál rosszabbá válik a helyzet. Ilyenkor még többen kezdik el figyelni az oldalt a válaszra várva és minél tovább várunk, annál több negatív komment és támadás érhet minket.
Ne cenzúrázzuk a negatív kritikákat!
Soha, de soha ne töröljük a negatív visszacsatolásokat! Ezzel még sokkal bűnösebbnek látszunk a felhasználók szemében, mint az eredeti mellényúlásunkkal. Ezzel csak felbosszantjuk azokat, akiknek töröltük a bejegyzését és biztosít minket arról, hogy más módon tudja meg a többi felhasználó az ő véleményét és sérelmét. A Facebookon viszont van erre egy kiváló megoldás, mégpedig az Elrejtés/Hide nevű gomb, amivel az adott hozzászólást csak a hozzászóló és annak ismerősei láthatnak.
Kérjünk bocsánatot, de tényleg!
Néhányan úgy gondolják, hogy a bocsánatkérés valamilyen módon elkerülhető, de ez a közösségi médiában kizárt. Pedig, ha valamit elszúrunk, bocsánatot kell kérnünk. Azt a bocsánatkérést pedig komolyan is kell gondolnunk, mert az írásból kiérződik azonnal, ha az nem őszinte.
Tanuljunk a hibánkból!
Ez talán a legfontosabb. Jegyezzük meg az adott bakinkat és soha ne kövessünk el hasonlót! Ne féljünk beszélni róla, osszuk meg tapasztalatainkat másokkal is bátran!
Ha fel tudunk állni egy ilyen kudarc után, abból csak erőt gyűjthetünk.