Úgy tűnik, hogy a folyamatos változások korát éljük. A Google algoritmusának változása után a Facebook is meghozta ezt a lépést. Ráadásul ismét. 3 új frissítést jelentett be a minap a hírfolyam algoritmusában!
Az új algoritmus megint dönt egy kicsit a felhasználók bejegyzései és az oldalak bejegyzéseinek mérleghintáján – a felhasználók javára.
A Facebook csapata megkérte a felhasználókat, hogy értékeljék a hírcsatornájukat és javaslatokat kért, hogy min változassanak. A visszajelzések alapján úgy döntöttek, hogy 3 frissítés javítaná a felhasználói élményt. Hogy mik is ezek pontosan? Mutatjuk:
A felhasználók több bejegyzést is láthatnak azonos forrástól a Facebook-on.
Régebben az algoritmus nem engedte, hogy a felhasználók több bejegyzést láthassanak egyazon forrástól. Ezen a szabályon most lazítottak. Így elvileg minél többször pörgetjük át hírfolyamunkat újra és újra, annál több új bejegyzést láthatunk.
Előnyhöz jutnak a felhasználók hírfolyamán az ismerőseik frissítései.
Tehát az algoritmus előbb mutat egy-egy ismerős által megosztott bejegyzést, mint a céges oldalakét. Az ismerősöktől származó bejegyzések, linkek, fotók feljebb kerülnek a hírfolyamban, míg az oldalaktól származó bejegyzések megmaradnak, de hátrányba kerülnek. Ez sajnos nem túl jó hír az adminoknak.
Kevesebb közvetett információ az ismerősöktől a Facebook-on.
A felhasználók eddig láthatták, ha ismerőseik hozzászólnak, vagy megosztanak egy bejegyzést. Viszont a kutatások alapján ezt nem feltétlenül igénylik, ezért ezek a közvetett információk lejjebb kerülnek a hírfolyamokon, vagy éppen meg sem jelennek. A helyüket inkább a közvetlen információk töltik be.
A változások lényege, hogy a felhasználók számára fontos tartalmak jelenjenek meg a hírfolyamban. Ez viszont ismét kicsit az oldalak rovására megy.
Azt azért ne feledjük, ha oldalunkon valódi értékeket kínálunk, akkor ez a változás nem befolyásolhat. 😉
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: