Ha figyelmeztetést kaptunk, hogy a hirdetési képen túl sok a szöveg, módosítanunk kell, nincs mese. Na de honnan tudhatjuk, hogy vajon eléri-e a hirdetésünk szövege azt a bizonyos 20%-ot?
A hirdetések a címben, az üzenetben, valamint a képen vagy a videó bélyegképén tartalmazhatnak szöveget, viszont ezek mindegyikénél más korlátozásokat kell betartani.
Szöveg a címekben és az üzenetben:
A hirdetésnek címet és üzenetet kell tartalmaznia, a cím pedig általában legfeljebb 25 karakter, az üzenet 90 karakter lehet.
Szöveg a hirdetések képein:
A hirdetésekben szereplő képeken olyan szöveg szerepelhet, amely megfelel általános hirdetési irányelveinknek, de a képen nem lehet 20%-nál több szöveg. Ez a szabály a képeken található logókra és jelmondatokra is érvényes.
Szerencsére viszont nem nekünk kell méregetni a képeket, hogy jó-e az arány, hanem van egy erre a célra létrehozott program, a „Facebook Rács Eszköz” vagy a „Grid Image Checker Tool”.
Használata pedig rendkívül egyszerű: fel kell csak töltenünk a megfelelő képet, majd a program ezt egy 5×5-ös rácsban jeleníti meg. Kattintsunk a szöveget tartalmazó mezőkre. Ha 6 vagy több mezőben szerepel szöveg, akkor a kép valószínűleg 20%-nál több szöveget tartalmaz, és valószínűleg nem használható hirdetésekben.
A 20%-os szövegarányra vonatkozó szabály szerint megengedettek:
A 20%-os szövegarányra vonatkozó szabály szerint nem megengedettek: