Nézzük előbb meg, hogy mit is jelentett eddig a CPC a Facebookon:
A CPC a hirdetésekre való bárminemű interakciót mérte eddig, vagyis a like-okat, megosztásokat, hozzászólásokat és a kattintásokat.
Innentől viszont csak a következőket méri:
Hogy miért is változott a CPC definíciója?
Ezáltal pontosabb képet kaphatunk a kampányok sikerességéről, hiszen a kizárólag a céljainknak megfelelő tényezőket méri. Azoknak pedig, akik elsősorban a honlapra akarják terelni a felhasználókat, jobban megtérül a hirdetés is.
Az nincs egyértelműen megfogalmazva, de elképzelhető, hogy emiatt változni fognak a hirdetések árai is, vagyis egy kattintások drágábbak lesznek. Igaz, a hirdetőknek még így is megérheti a változás, hiszen csak az olyan kattintásokért kell kifizetniük, amik számukra valós elérést hoznak majd, emellett a hirdetések hatékonyságáról is sokkal valódibb képet kaphatnak.