Mindannyian hallottuk már több százszor a teknősbéka és a nyúl történetét. Már több élethelyzetben is bebizonyosodott, hogy helytálló a történet, de nem gondoltuk volna, hogy a közösségi média terén is.
Esetünkben most a nyúl a YouTube felülete a videós hirdetések terén, ahol már a kezdetektől lehetett videós hirdetéseket használni és több millió felhasználója van. A Facebook pedig a teknősbéka, amelyik szépen lassan fejlődik, viszont hamarosan az élre is fog törni a videós hirdetésekkel is.
Már régóta várható volt, hogy a Facebook pénzt fog csinálni a videókból is –ez az idő pedig most érkezett el, ugyanis már elkezdte tesztelni a videós hirdetéseket. Mindezt olyan partnerekkel, mint az NBA vagy a Fox Sports. A cégek pedig 55% részesedést kapnak a hirdetések bevételéből, attól függően, hogy a felhasználók mennyi időt töltenek ezek megnézésével, ahogyan ez a YouTube-nál is működik. Ezzel a lépéssel pedig valószínűleg eléggé megszorongathatja a Google videómegosztó platformját.
Vajon az véletlen lenne, hogy a Facebook elkezdte tesztelni a videós hirdetéseket és nemrégiben felturbózta a hátsó statisztikáját is? Valószínűleg nem…
Ha a videó hirdetők bemennek az Facebook oldaluk hátsó analitikai oldalára, akkor észrevehetnek egy szép új fényes videó fület is. És mindannyian tudjuk, hogy ez mit jelent. Tehát a hirdetők több és részletesebb képet fognak kapni videó hirdetéseikről, hogy mi működik és mi kevésbé.
A videókat megosztók most csak néhány adatot láthatnak, mint a nézettség, a top videók stb, de ha külön fogják választani az organikus és a fizetett videókat, akkor ez a lista jóval hosszabb lesz.
Egyelőre úgy tűnik, hogy ezt a versenyt a teknős, vagyis a Facebook fogja nyerni…
De hol van még a vége? Ti mit gondoltok?
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: