Azt már megszoktuk, hogy a versenytárs cégek néha egymásra mutogatnak, de hogy potenciális együttműködési lehetőséget sajtóban és interneten egymásnak üzenve „beszéljenek” meg, ilyenre még nem igazán volt példa.
A két legnagyobb hamburgergyártó cég esetében azonban ez történt! A Burger King ugyanis megüzente a McDonald’snak, hogy jótékonysági akció keretében fogjanak össze, tegyék össze hamburgereiket és alkossanak közösen egy újat, amelyet mindkét cég alkalmazottai egy alkalmi pop-up store-ban árusítanak majd a Világbéke napján s a teljes aznapi bevételt jótékonysági célra ajánlanák fel.
Az üzenetet azonban nem e-mailben vagy levélben küldte meg, hanem a New York Times hasábjain fizetett hirdetés keretében jelentette meg. A McDonald’s erre nyilvános módon, de már a Facebook oldalán válaszolt, odaszúrva egy apró megjegyzést, hogy legközelebb az ilyen akcióktól azért jobb lenne ha tartózkodnának és inkább telefonon előzetesen egyeztetnének a kérdésben:
“Tenni valamit egy jó ügy érdekében… remek ötlet.
Értékeljük a jó szándékot, de úgy látom, a két márka ennél sokkal jelentősebb dolgokat is elérhetne. Vállaljuk, hogy világszerte felhívjuk az ügyre az emberek figyelmét – esetleg csatlakoznátok hozzánk egy ilyen értelmes, az egész világra kiterjedő kezdeményezésben?
És ne hagyjuk, hogy egy napra is elfelejtsék, hogy köztünk csak barátságos jellegű üzleti versengés van, aminek nincs köze a valódi fájdalom és háborús szenvedések körülményeihez.
Még beszéljünk a dologról.
Ui.: Legközelebb megteszi egy sima telefonhívás is.”
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: