Minden közösségi oldalnak megvannak az előnyei és hátrányai és persze az elsődleges célcsoportja is. Az Instagram például a fiatalok körében elterjedt, a Pinterestet pedig elsősorban nők használják. Viszont pont ezért is jó ötlet ezeket a felületeket összekötni kampányaink során. Gondoljunk csak bele: készítünk egy ütős videót, azt érdemes lehet azonnal Facebookon és YouTube-on is népszerűsíteni?
„FaceTube”
A videók napjainkban virágkorukat élik, hiszen könnyebben közölhetünk velük üzenetet, vagy mutatkozhatunk be videóban, mint egy egyszerű kép vagy szöveg segítségével. Erre alapoz a YouTube és most már egyre inkább a Facebook is.
Hasonlítsuk össze a két platformot:
Facebook: Kiváló felület arra, hogy népszerűsítsük videóinkat, sőt hogy vírus-videóvá váljanak (ezek rengeteg megosztást kapnak)
YouTube: Sok lehetőséget nyújt a videók szerkesztésére és kategorizálására, viszont nem lehet újra és újra megosztani a videókat.
Következtetés:
Ahelyett, hogy a YouTube-ra feltöltött videót osztanánk meg Facebookon, inkább töltsük fel mindkét felületre ugyanazt a videót. Hogy miért? Mert a Facebook mostani újításával automatikusan indul el minden videó a felhasználók hírfolyamában (amíg azt ki nem kapcsolják a beállítások menüpontban 😉 ), így biztosan nagyobb lesz a videók elérése és nézettsége is.
„Pinstagram”
A Pinterest és az Instagram is a képekre alapoz, viszont mégis teljesen más funkciót töltenek be. Míg az Instagramon az általunk megélt pillanatokat örökítjük meg, addig a Pinterestre ihletet meríteni megyünk.
Hasonlítsuk össze a két platformot:
Instagram: Nem kattinthatunk át a képekről más weboldalra, viszont magas az elérés és a márkaismertség
Pinterest: Könnyen átvezethető másik oldalra és vásárolni is lehet a felület segítségével, viszont jóval több időt vesz igénybe az oldal szerkesztése
Következtetés:
Osszuk meg Instagramos képeinket Pinteresten is! Ezzel növeljük mindkét felületen az elérést és a Pinre kattintva a felhasználókat átvezethetjük az Instagramos felületünkre is.
Hoztál már létre hasonló kampányt? Lehet, hogy itt az ideje! 😉
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: