Közösségi média mindenkinek

A közösségi média sötét oldala…

dark-sideKezdjük akkor egy kérdéssel a könnyebb megértés érdekében: Hányszor volt olyan veled, hogy olvastál egy cikket, megnéztél egy képet, vagy rákattintottál egy linkre, anélkül hogy azt később like-oltad, megosztottad, vagy hozzászóltál volna?

A válasz valószínűleg az, hogy rengetegszer, sőt, nap mint nap. A sötét közösségi média az olyan megtekintéseket, kattintásokat jelenti, amelyek nem eredményeznek interakciót. Ezt meglepő módon több marketinges is figyelmen kívül hagyja.

Még 2006-ban 2 blogger, Ben McConnell és Jackie Huba megalkotta a “dark social media” kifejezést, ami jellemzi az online fórumokon való tevékenységek arányait:

Az 1% szabály, más néven a 90-9-1 szabály.

  • A felhasználók 1 százaléka alkotó,
  • 9 százaléka hozzászólóm
  • 90 százaléka pedig megfigyelő.

A 90 % az úgynevezett „invisible audience”, vagy láthatatlan közönség.

Ijesztően hangzik? Igen, kicsit az is…

De mit tehetünk akkor?

Valószínűleg nem segít, ha minden bejegyzés alá odaírjuk: „Légy szíves tudasd velünk, hogy olvastad ezt a bejegyzést!”

Vannak jobb megoldások is:

  • érdekes és releváns tartalmak
  • hátsó statisztikák vizsgálata
  • ügyes felhívások

Ezekkel talán javíthatók a számok. Neked van erre saját taktikád?

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!