Kezdjük akkor egy kérdéssel a könnyebb megértés érdekében: Hányszor volt olyan veled, hogy olvastál egy cikket, megnéztél egy képet, vagy rákattintottál egy linkre, anélkül hogy azt később like-oltad, megosztottad, vagy hozzászóltál volna?
A válasz valószínűleg az, hogy rengetegszer, sőt, nap mint nap. A sötét közösségi média az olyan megtekintéseket, kattintásokat jelenti, amelyek nem eredményeznek interakciót. Ezt meglepő módon több marketinges is figyelmen kívül hagyja.
Még 2006-ban 2 blogger, Ben McConnell és Jackie Huba megalkotta a “dark social media” kifejezést, ami jellemzi az online fórumokon való tevékenységek arányait:
Az 1% szabály, más néven a 90-9-1 szabály.
- A felhasználók 1 százaléka alkotó,
- 9 százaléka hozzászólóm
- 90 százaléka pedig megfigyelő.
A 90 % az úgynevezett „invisible audience”, vagy láthatatlan közönség.
Ijesztően hangzik? Igen, kicsit az is…
De mit tehetünk akkor?
Valószínűleg nem segít, ha minden bejegyzés alá odaírjuk: „Légy szíves tudasd velünk, hogy olvastad ezt a bejegyzést!”
Vannak jobb megoldások is:
- érdekes és releváns tartalmak
- hátsó statisztikák vizsgálata
- ügyes felhívások
Ezekkel talán javíthatók a számok. Neked van erre saját taktikád?
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: