Úgy tűnik, hogy a Twitter továbbra sem ül a babérjain, hanem egyre inkább próbál az élre törni. Nemrég számoltunk be a Twitter és a Google társulásáról, most itt az újabb szövetség, mégpedig a Twitter és a Foursquare között. Innentől pedig a tweetekben helyszíneket is tehetünk közzé. Az új funkció már automatikusan engedélyezve van a felületen. Az alábbi videóban pedig láthatjuk, hogyan is működik az új funkció:
https://twitter.com/twitter/status/580049522170011648/video/1
A helyzetünk megadásához csak az alul lévő új menüpontra kell kattintanunk. Ezen kívül pedig azt is láthatjuk, hogy milyen bejegyzések készültek az adott helyen.
A Twitter viszont megemlíti, hogy a helyszínek törlését nem tudja garantálni, hiszen az egy tőlük független, külső programmal történik. Tehát óvatosan osszuk csak meg helyzetünket.
A program fel fog ajánlani helyszíneket mobilon keresztül is a bemért koordinátáink alapján.
A Foursquare társalapítója és vezérigazgatója Dennis Crowle azt mondta: „Ez egy nagy lehetőség a Foursquare számára, és nem csak azért, mert imádjuk a Twittert, hanem azért is, mert ez egy újabb bizonyíték arra, hogy a Foursquare egyre inkább teret nyer az interneten.”
Crowle a Foursquare-ről így nyilatkozott: „A nagy ötlet nem az volt, hogy létrehozzuk a világ check-in gombját, hanem az hogy segítsünk a felhasználóknak megtalálni a legjobb helyeket a világban és megosztani azokról a véleményüket.”
Mit gondolsz az együttműködésről?
Twitteren nincsenek adatvédelmi szintek, bárki aki akarja, meg tudja nézni, hogy éppen merre jársz. Emiatt kiemelten szükség van edukációra, hogy tudják az emberek a rájuk leselkedő veszélyeket és okosan tudjanak élni a lehetőségekkel.
A fúziós kérdésre nem egyszerű a válasz szerintem. Egyrészt mindig jönnek új ötletek, ld. a Facebook miből nőtte ki magát, másrészt igen, ugyanakkor nehezítetté válik a pálya, hiszen a kicsiknek a piacra betörni még nehezebb lesz.
Ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy amikor kezdtek elterjedni az üzenetrögzítők, akkor azt javasolták, hogy ne azt mondják rá a büszke tulajdonosok, hogy “Nem vagyok itthon”, hanem hogy “Most nem tudom felvenni”. Nekem a helyszín feltüntetése funkció, pláne így real-time-ban, totál ugyanez – tényleg ki kell írni a nagyvilágnak, hogy nincs otthon senki? :)) (OK, talán a Twitter kicsit zártabb, mint a Facebook…)
Másrészt, ha mindenki fuzionál, akkor ki fog szembemenni a mainstreammel, és valami újat, szebbet, jobbat kitalálni? Mi lesz az úttörőkkel?